ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
איך להתנהל עם הבנקים ולהישאר בחיים?

הבנקים הנם מוסדות שמרניים שלרוב כולנו אוהבים לא לאהוב אותם. אנחנו נמצא את כל הסיבות להימנע מלבקר בהם ואם כבר נאלצנו לבקר אותם, הריי הם כל כך חזקים ומאיימים שאין עם מי לדבר וכל דבר שהם אומרים קדוש. אז זהו שלא! הבנקים הם ספק כמו כל ספק אחר, תפקידם הוא לספק אשראי ושירותי אחסון כספים. כדאי לדעת שאין ממה לחשוש, נהלו עמם מו"מ כפי שאתם מנהלים עם כל ספק אחר.

כרטיסי אשראי, ויזה, מאסטרקארד

הטיפים שכדאי להכיר

ידע: פנו למספר בנקים והציגו את בקשתכם. קבלו הצעות ונסו לשפר על ידי משא ומתן את ההצעות מבנק לבנק. אחרי שיש בידכם את הידע הזה, פנו לסניף הבנק שלכם לקבלת הצעה.

אופציות נוספות: כיום קיים מגוון רחב של אפיקי גיוס מימון לעסקים ובהם קרנות כדוגמת קרן ערבות המדינה, קרן פועלים, קרנות הסוכנות היהודית ועוד קרנות רבות אחרות.

מרגישים שאתם לא שולטים בתהליך ובאפשרויות?קראו על האפשרויות והתהליך – יש המון מידע שרק רעב לזוג עיניים שיקראו אותו או היוועצו עם יועץ עסקי מנוסה. בחלק מהמקרים התהליך פשוט והתנאים טובים מהותית מאלו להם תזכו מהבנקים באופן ישיר.

משא ומתן: צאו מנקודת הנחה שהכול ניתן למשא ומתן. נהלו משא ומתן יעיל עם הבנק, הציגו לו את ההצעות האחרות שיש בידיכם, נסו לשפר את התנאים שלכם טרם חתימה על הטפסים. אל תפחדו לסרב, לעיתים תופתעו לגלות כמה ההצעה יכולה להשתפר כשיבינו שאתם לא לחוצים. קראו עוד בנושא ניהול משא ומתן.

סבלנות: לחץ זה לא מוטיב שהבנק ירצה לראות. נהפוך הוא, אדישות היא חוזקה ביחס לאיך שהבנק יתייחס אלייך בבואכם לבקש אשראי. היו שקולים, אל תקבלו אף הצעה ראשונה, תמיד תעשו חושבים ורק אחרי תתקדמו לשלב הבא. סבלנות היא כלי קריטי במשא ומתן ועם הבנקים בפרט.

מקצועיות: תראו לבנק את מי שהייתם רוצים שהלקוחות שלכם יראו בכם. אל תזלזלו ביחס לבנק. הוא יבחן אתכם בדיוק כפי שאתם תבחנו אותו. הגיעו מוכנים עם נתונים ומידע אשר חיוניים לבנק לקבלת החלטה מושכלת. תעשו לו את החיים קלים ותופתעו מהקלות בה הדברים ירוצו.

יחסי אנוש: שמרו על מערכת יחסים חיובית ונעימה והימנעו מווכחנות. עסקים עושים עם אנשים ויש הרבה יותר רצון לעזור לאנשים נעימים וחיוביים מאלו הווכחנים והלא מכבדים.

אמון: יצירת מערכת אמון היא הבסיס לכל מערכת יחסים עם הבנק. תמנעו מהפתעות לבנק, נקלעתם למשבר, קושי תזרימי, בעיה כלשהי, הקדימו תרופה למחלה – הרימו טלפון לבנק, עדכנו אותו במצבכם, הסבירו לו מה אתם עושים כדי להיחלץ מהמצב, הסבירו מה אתם צריכים ממנו על מנת שיעזור לכם להיחלץ מהסיטואציה ותזכו להבנה, סימפטיה ורצון לעזור.

לא תנהגו כך, צפו לקשיים! כי ברגע שהאמון יופר, יהיה מאוד קשה להחיות אותו מחדש ומכאן הכול הולך להיות קשה. לא חבל?

לסיכום – התנהלות מול הבנק יכולה להשיג את המטרה רק כאשר עומדים בתנאים הללו

תנהגו בחוכמה ובנועם עם הבנק וכל החוויה שלכם מהבנקים תשתנה ותהיה נעימה יותר ומפרה יותר. תמיד עדיף שהבנק יהיה לצידנו, יעזור ויתמוך מאשר שנאלץ להילחם בכל יום מחדש.

זקוקים לעוד טיפים? אשמח לעמוד לרשותכם.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ארגון וסדר, יומן עבודה/אישי
פיתוח ארגוני בתל אביב

שירותי פיתוח ארגוני בתל אביב או בכל אזור אחר, כוללת בתוכה מספר מאפיינים חשובים ביותר לצורך התרחבות וצמיחה עסקית. כאן במאמר נדבר עליהם..!

פתיחת חברה ברשם החברות
פתיחת חברה ברשם החברות

בקרו במדריך המלא בנושא פתיחת חברה ברשם החברות, הכולל את כל הפעולות שאתם זקוקים לבצע ע"מ להקים חברה חדשה. המדריך כולל מידע, טיפים וייעוץ.

תמונת בחירת זכיינים
איך לבחור את הזכיינים הכי טובים?

המאמר איך לבחור את הזכיינים הכי טובים מסביר את תהליך בחירת הזכיין מנקודת המבט של הרשת המזכה, הדגשים שיש לשים להם לב וזאת כדי לבחור את הזכיינים הטובים ביותר.

ניהול משברים
ניהול משברים

ניהול משברים כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים –