fbpx

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני, מנהל ארגון, הנהלת עסק

איך בונים תהליך יעוץ ארגוני שיהיה נכון ומתאים לארגון שלכם? המדריך המלא על פי שלבים לשיפור ההתנהלות, ייעול תהליכי עבודה והגברת אפקטיביות ורווחים בארגון.

למה בכלל לבצע תהליך יעוץ ארגוני? מהן המטרות של יעוץ ארגוני?

מראה, מראה שעל הקיר, מי הארגון הטוב בכל הארץ?
מטרת תהליך יעוץ ארגוני הוא לשקף לארגון דרך עיניים חיצוניות את המתרחש בארגון. לכל אחד מאתנו, יש זווית ראיה ואחד הדברים המרכזיים שיעוץ ארגוני מאפשר זה לקבל תמונה מלאה על הארגון. יועץ ארגוני מבצע בתחילת תהליך הייעוץ הארגוני את האבחון הארגוני. לכן, התפקיד הראשון שלנו זה להיות המראה שלכם. מראה שמאפשרת לכם לבקר ולבחון כל זווית ראיה ולהחליט מה נכון עבורכם ומה לא. כתוצאה מתהליך הייעוץ, נוצר דיאלוג בו ביחד אנו בוחנים מה האתגרים שלכם כיום, איפה החוזקות, איפה החולשות, אילו תהליכים ארגוניים נדרש לייעל, אילו תהליכים ארגוניים כדאי לשמר. על בסיס, זה נקבעת תכנית עבודה פרקטית שדואגת להשיג את המטרות בסדר העדיפויות שקבענו.

מתכון להצלחה שלכם! איך משפרים ומייעלים תהליכים בתוך הארגון?

תהליך ייעוץ ארגוני יכול לסייע לכם להבין כיצד לייעל את תהליכי העבודה. זה יכול להיות כי הארגון גדל והצרכים השתנו, זה יכול להיות כי אתם רוצים לחשוב מחדש על דברים שאתם עושים, זה יכול להיות כי בחרתם לשנות כיוון, יש מגוון סיבות לרצון לייעל ולשפר, ותהליך ופיתוח ארגוני יכול לאפשר לכם את זה. ארגונים לומדים משמעותיים, כל הזמן ממשיכים ללמוד, להתפתח ולגדול. הם ארגונים שמתמקדים במה שמשמעותי וחשוב להשגת האסטרטגיה הארגונית והם ארגונים שיודעים בדיוק מה יוביל אותם להצלחה. תהליך יעוץ ופיתוח ארגוני מאפשר זאת ודואג שההתייעלות תהיה לכיוון הרצוי.

להפסיק את שחיקת העובדים ולהשיג ב80% עומס על העובדים 200% תוצאות

אנחנו נתקלים בארגונים רבים אשר מקדמים את האסטרטגיה ומשיגים מטרות ארגוניות אך “על הדרך” יש פצועי מלחמה. תחלופת עובדים, שחיקה ועזיבת מוחות נהדרים. לפעמים, ארגונים חושבים כי פשוט המטאטא הישן הפסיק לעבוד ולכן צריך להביא מטאטא חדש.
כיצד עובדים שהיו עובדים טובים ואפילו מצוינים, פתאום נמאס להם? פתאום כבר לא נותנים 300% כמו תמיד, פתאום.. חס וחלילה עוזבים. מילת המפתח, “פתאום” היא לא מדויקת. כי זה לא “פתאום” שהם עוזבים, זה לא “פתאום” שהם מורידים הילוך. פשוט נמאס להם. נורת אזהרה ענקית צריכה להיות לארגון שכל פעם שמייצר תהליכי ייעול והופך את הארגון לשלד, לא מבין שהוא שוחק את העובדים ומונע מהם לתת לו את המקסימום. בתהליך ייעוץ ארגוני, אפשר ללמוד איך להפחית את השחיקה, לאפשר לעובדים לעבוד במעמסה הגיונית שניתן להתנהל איתה למשך זמן ארוך וגם להמשיך להשיג את ה200-300% תוצאות שהארגון זקוק. (אבל רק בינינו, אם ה-100% לא מספיק, כנראה שצריך להגדיר מחדש מה זה ה-100% הרצוי).

חברת פיתוח ארגוני, סדר וניהול,

ייעוץ ארגוני: איפה אנחנו על המפה?

לפעמים מגיעים למקומות נפלאים ולפעמים מוצאים את עצמנו בסמטה ללא יציאה. איפה הארגון נמצא היום ואיפה הוא רוצה להיות? האם ברור לכם מה אתם צריכים להשיג ואיך להשיג אותו? תהליך ייעוץ ארגוני מאפשר להבין איפה אנחנו על המפה ולאן כדאי לנו להגיע. אחרי הכל יש הרבה מקומות נפלאים, רק צריך לייצר את המסלול הנכון ואתם תהיו בדרך לשם.

מה שלא שבור, לא צריך לתקן?

אם משהו עובד מצוין והוא בדיוק כפי שתכננת ורציתם, יכול להיות שלא נדרש לגעת בכלום. אך לפעמים, צריך לדעת מה לחזק וגם כשארגון משיג את מטרותיו, אחוז גבוה של העובדים הוא שבע רצון ויש תחושה שארגון “נמצא על הגל”. זה בדיוק הזמן, לקחת את הארגון עוד 20 צעדים קדימה. למה לחכות למשבר כדי לשפר ולייעל? אם יש יתרון תחרותי ואתם כבר מפליגים לפני כולם, יכול להיות שבאמצעות תהליך יעוץ, תוכלו להגיע רחוק עוד יותר ולהשאיר את שאר המתחרים “לאכול את האבק”.

ולסיכום: אנחנו מאמינים שהאתגר האמיתי כיום הוא לייצר ארגונים משמעותיים ובעלי ערך. הידע טמון וקיים בתוך הארגון, אין שני לא. אתם חיים את הארגון. אבל אתם חיים אותו מזווית הראייה שלכם. המטרה שלנו בייעוץ ארגוני, היא לאפשר לכם להסתכל קצת מהחלל החיצון על כדור הארץ שלכם וביחד לבנות תהליך שיאפשר לכם להבין איך לשכלל את הארגון שלכם, איך להטמיע את ה DNA שלכם ולדאוג כי העובדים יהיו מחויבים, מלאי שבעי רצון ויפתחו את עצמם במקביל להמשך הגדלת ההצלחה הארגונית.

השלבים לביצוע תהליך ייעוץ ארגוני נכון לארגון שלכם

קודם כל, לפני הכל, מה אתם רוצים להשיג מתהליך ייעוץ ארגוני?
כל הדרכים מובילות לרומא? לא מדויק.
המטרה שלכם יכולה להיות שונה לחלוטין מהמתחרים או זהה. אך עדיין, הדרך להשגתה היא זו שמשנה את הDNA הארגוני. התרבות הארגונית, הערכים, החזון, האסטרטגיה הארגונית ודרכי הפעולה שבחרתם להניע את הארגון שלכם קדימה, הם אלו שהופכים אתכם למיוחדים, הם אלו שגורמים ללקוחות לבחור בכם וגורמים לעובדים הטובים שלכם להישאר.
על כן, דבר ראשון לפני שבכלל מתחילים תהליך ייעוץ ופיתוח ארגוני, צריך לבחון את התאמת המטרות לאסטרטגיה. לאן אתם שואפים להגיע? האם השאיפות שלכן מתאימות וקשורות לאסטרטגיה, לתרבות הארגונית ולהתנהלות הקיימת היום בארגון? אם לא, מה נדרש לשנות? את המטרות או את הערכים והתרבות הארגונית שלכם?
בחינת המטרות הארגוניות והבנה האם הן משקפות ומקדמות אותנו לאסטרטגיה הארגונית היא חיונית כדי שתוכלו להשיג אותן. תהליך יעוץ ארגוני מאפשר להבין את הפער בין המצב הנוכחי לאן שרוצים להגיע ולייצר את המפה הנדרשת כדי להשיג את המטרות הארגוניות.

לאבד במדבר

אז איך דואגים שלא תאבדו ביער ותחפשו איפה אתם על המפה?

בונים ייעוץ ארגוני ממוקד וגמיש לצרכים שלכם. אלו השלבים שלא כדאי לוותר עליהם בבניית תהליך ייעוץ, יעול ופיתוח ארגוני.

1. דרכינו לאן? – תיאום ציפיות – מהי הצלחה בעיניכם? מה חשוב להם לראות בסוף תהליך היעוץ, ייעול ופיתוח ארגוני? מה המעורבות שתרצו מהיועץ פיתוח הארגוני? מה אתם מצפים שהוא יעשה? מה לוח הזמנים? תקציב? כל השאלות האלו הן קריטיות כדי שתוכלו להתחיל תהליך יעוץ, ייעול ופיתוח ארגוני ברגל ימין. תוכלו להבין מה תקבלו והאם זה מה שחשוב לכם להשיג.

2. מה מתחבא בתוך הארגון? – אבחון ארגוני – באמצעות שילוב מגוון רחב של כלים בשלב זה של תהליך הייעוץ, ייעול ופיתוח ארגוני, היועץ יבחן את תהליכי העבודה, מנגנוני הפיקוח ובקרה, פיתוח מנהלים, מוטיבצית עובדים, הנעה תהליכים, תהליכי למידה, מנגנוני תקשורת והוא יוכל לשקף לכם את התמונה המלאה, להסביר את ההשלכות של השלב הנוכחי ולהראות את הדרך שצריך לעבור כדי להגיע ליעד הרצוי. במסגרת השלב הזה היועץ הארגוני עורך ראיונות, תצפיות, סקרים, שאלונים, ניתוחי נתונים והכל במטרה אחת – להכיר לעומק את הפעילות של הארגון ולהבין מה הוביל למה. למשל: נגיד ויש שחיקת עובדים או חוסר מחוברות, זה יכול לנבוע בגלל מבנה התגמולים, זה יכול לנבוע מהתנהלות של המנהלים או בשל העומס ולחץ שמובילים לקריסת מערכות או בגלל חוסר בפיתוח אישי וקשר בין הצרכים האישים והחוזקות לאסטרטגיה והחזון הארגוני. כמובן, יש סיבות נוספות ולרוב זה ישב על שילוב. תהליך אבחון, יאפשר לבחון את הדברים הללו ולראות מה הסיבות לשחיקה וחוסר המוטיבציה ומחוברות ואז אפשר לבנות את המתכון והחליפה הנכונה עבורכם.

3. תופרים את החליפה – התאמות ובחינת הדרך הרצויה – כל מטרה שתחליטו להציב בארגון, ניתן להשיג במגוון דרכים. לכן, מה שחשוב זה לבחון, מה הדרך שתרצו להגיע למטרה? כי דרך עלולה להיות משובשת עם המון מכשולים ודרך אחרת, יכולה להיות חלקה יותר. איך מבינים איזו דרך מתאימה יותר? בהתאם לתרבות הארגונית, האסטרטגיה, החזון והערכים. אם תסתכלו סביב גם המתחרים שלהם יכולים להיות עם אותה מטרה אבל הם פועלים בצורה אחרת. אז המטרה של שלב זה, הוא להבין מה הדרך שלכם להצלחה?

4. בונים בנינים ומייצרים מתכונים – תכנית עבודה – כמעט כל שינוי מורכב משכבות רבות. כל שינוי יש לו משמעויות והשלכות על המערכת הארגונית, נדרש להבין למה זה יוביל בכל מחלקה ואיך בונים צוות שיוביל ויטמיע את השינוי. על כן, על בסיס ההחלטות בשלבים הקודמים, בונים תכנית עבודה שמשקפת את תהליך הייעוץ הארגוני הרצוי. על בסיס התכנית מייצרים גאנט עבודה כולל מדדים קונקרטיים, תקציבים ומדדים פיננסיים ומשקפים לכל השותפים בתהליך מה ידרש מאתנו כדי להגיע ליעד.

5. איך הארגון יהפוך לזיקית בשטח? -שלב הייעול וההטמעה – אם יש שלב שרוב הארגונים נכשלים בו, זהו שלב ההטמעה. הדרך הטובה לדאוג שהשלב הזה יתרחש כמו שצריך זה לייצר ביחד עם היועץ הארגוני צוות שילווה את תהליך הייעוץ הארגוני. צוות שיהיה מורכב ממגוון רחב של עובדים בארגון ויאפשר ללוות את כלל העובדים ברגעים שקשה, רגעים שלא ברור מה נכון לעשות ברגעי השבירה וגם ברגעי הניצחון. חשוב מאד ללוות את תהליך ההטמעה של הפיתוח הארגוני במנגנונים שיאפשרו לקבע את השינוי ולהמשיך ולפתח את הארגון. אחרי הכל, במציאות של היום, אי אפשר להישאר הרבה זמן במקום אחד, צריך כל הזמן לנוע. לכן, צריך לייצר תרבות ארוגנית שנעה קדימה והופכת כל עובד בארגון לעובד משמעותי שיודע בדיוק איפה האימפקט שלו ואיך הוא מוביל את ההצלחה בארגון.

ייעוץ ארגוני, סדר וניהול

האם כדאי לבצע את תהליך הייעול הארגוני לבד? מהן היתרונות המרכזיים של שילוב ייעוץ ארגוני חיצוני לארגון

  • חייזר בארגון – נקודת מבט חיצונית על הארגון – כאשר בוחרים להביא איש מקצוע מבחוץ, הרי ביכולתו להסתכל על הדברים המתרחשים בארגון מנקודת מבט רחבה ולא מנקודת מבט צרה ולהביא זוויות חדשות. היועץ הארגוני הוא סוג של טאבולה ראסה, הוא אינו מכיר את הארגון מבפנים והוא יכול לראות דברים שאינם רואים יותר או אינכם מסוגלים.
  • הכותל המערבי – פתיחות עובדים – לפעמים לעובדים קשה מאד לומר למנהלים ב”פנים” מהם חשים. נכון, הכנסת יועץ ארגוני זה לא פשוט. לפעמים לא סומכים עלינו וחושבים שאולי אנחנו פה להחליט “מי יפוטר ומי יישאר”. מניסיון, זמן קצר לתוך השיחה, העובדים מבינים כי מטרת היועץ היא להטיב עימם, למצוא את הדרך הנכונה והיעילה ביותר עבורם לבצע את העבודה ולהקל עליהם. אם אנחנו נייצר תהליך שיוביל לסרבול וליצירת קושי רב על העובדים, אז פספסנו את המטרה. כל הרעיון בתהליך כזה, הוא לייעל את תהליך העבודה כך שיגביר את שביעות רצון וביצועי העובדים.
  • איש אשכולות – ורסטיליות – אנו מייעצים למגוון רחב של ארגונים ועסקים, בנוסף צברנו ידע רב במגוון תחומים ואנחנו מייצרים תהליכי יעוץ ארגוני חכמים. אחד הדברים שאנחנו הכי נהנים לעשות זה לקחת מודלים ורעיונות שמתאימים לתחומים וענפים אחרים ולעשות להם אינטגרציה והתאמות לארגון שלכם. זה מאפשר לייצר פתרונות ייחודים ומדויקים לכם. לא בהכרח ניסיון בתחום שאתם עוסקים בו הוא הניסיון הרלבנטי לתהליך הייעוץ הארגוני. אתם מומחי התוכן בתחומכם ושילוב שלכם ביחד איתנו, מאפשר לייצר תמונה מלאה טובה יותר.
  • שפים לייעוץ ארגוני – התמחות ומקצועיות – ליווי מקצועי על ידי בעל מקצוע אשר לו ניסיון רב בתחום מקנה לבעלי הארגונים שקט נפשי בידיעה שיש להם אל מי לפנות. מדובר באיש מקצוע אשר לוקח יד ביד את בעלי הארגון תוך בחינת המצב הקיים במטרה להוביל לשינוי.
  • בוני כבישים – יצירת תשתית להתנהלות נכונה – במסגרת תהליך היעוץ הארגוני אנו מאפשרים לכם לייצר את התשתית להתנהלות הנכונה במטרה להפוך את הליכי הניהול בארגון ליעילים יותר תוך הגברת המוטיבציה בקרב עובדים ועד ניהול ובקרת הליכים בארגון.

שילוב של יועץ ארגוני בתהליך ייעוץ ארגוני יחד אתכם, יאפשר לקבל את התמונה המלאה, רחבה. גם ליהנות מהידע הרב שנצבר לאורך שנים יחד עם הניסיון הכה חשוב שלכם בשטח. אתם חיים את הארגון ואנחנו חיים ארגונים ותהליכי ייעול. תהליך ייעוץ ארגוני יאפשר לכם לקבל את התמיכה הנדרשת שתאפשר לכם לעוף קדימה ולעזור לעובדים שלכם לפתח את עצמם ולהשיג את המטרות החשובות שהצבתם ביחד בארגון.

שירותים מרכזיים נוספים של MINDED

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?