fbpx

הגדלת המכירות בעסק

הגדלת המכירות בעסק

הגדלת מכירות בעסק היא בסופו של יום המטרה העיקרית של כל עסק, אבל לא מדובר במשימה פשוטה כלל וכלל. הרבה מאוד גורמים מעורבים בתהליך, ועל העסק לאזן בין כולם בלי שיבואו אחד על חשבון השני, מה שהופך את המשימה למורכבת עוד יותר.
כדי לגשת למשימה של הגדלת מכירות, עליכם לדעת קודם כל מה הרווחיות הקיימת של העסק כדי לדעת היכן אתם עומדים, ויותר מכך- לאן אתם יכולים לצמוח.
איך בודקים את הרווחיות של העסק ואיך מוציאים לפועל כל אחת מארבע להגדלת המכירות בעסק – על כל אלו נדבר ממש בשורות הבאות.

הגדלת המכירות בעסק

איך בודקים עד כמה העסק רווחי

עסקים רבים מתייעצים עמנו בנקודה זו, ואנו תמיד אומרים כך:
כדי לייצר תהליך של הגדלת המכירות בעסק, לא מספיק לבדוק כמה כסף נשאר בסוף החודש או השנה. חייבים להסתכל על התמונה המלאה, הכוללת גם הוצאות שונות. הכירו את המדדים שיסייעו לכם לבדוק את רווחיות העסק:
רווח גולמי – מתייחס להוצאות ייצור והפצה. רווח גולמי נמוך (או הפסד גולמי) יכול להיות בגלל עלויות ייצור גבוהות מדי. במקרה הזה, כדאי לנסות ולהקטין אותן, או לקבוע תמחור אופטימלי.
רווח תפעולי – מתייחס להוצאות התפעול של העסק. הוצאות תפעול מורכבות משירותים או תשתיות כמו ביטוחים, שכירות, שיווק ועוד, הוצאות שיכולות להשתנות בהתאם לתנודות בשוק או לגורמים אחרים.
רווח נקי – מתייחס לכל ההוצאות השונות, כולל מיסים. ככל שהוא קטן יותר, כך העסק בסיכון גבוה יותר. נציין שתחום שולי הרווח לא זהה על פני תחומים שונים.

4 השיטות העיקריות להגדלת המכירות בעסק

ועכשיו לעניין העיקרי לשמו התכנסנו היום. בשורות הבאות נפרט על כל אחת מהדרכים העיקריות להגדלת המכירות בעסק, החל מבניית תכנית עסקית ומודל עסקי, דרך תמחור נכון, צמצום תקורות ועד לבניית אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים.

בניית תכנית עסקית

תכנית עסקית היא מפת הדרכים של העסק, “המצפן” שלו אם תרצו, המאפשרת להבין מהן המטרות העיקריות של העסק, השלבים ההכרחיים להשיג אותן והדרכים הטובות ביותר לעשות זאת.
תכנית עסקית חשובה מאוד לעסקים בתחילת דרכם וכן לעסקים שרוצים לבצע שינוי משמעותי.
תכנית עסקית נבנית לרוב כחלק מייעוץ עסקי. מעבר לתמחור נכון והגדלת הרווחיות, היא מתמקדת גם באיתור מקורות מימון לעסק וקביעת מערך הסמכויות והתפקידים בעסק באמצעות ליווי הארגוני.

תמחור נכון

תמחור נכון לוקח בחשבון את ההוצאות השונות שהצגנו, כמו גם מצבים של הוצאות משתנות, כדי למנוע העלאת מחירים לא מתוכננת כתוצאה ממצבים אלו, שמקשה על תהליכי המכירות והגדלת המכירות.
מאחר שבכל תעשייה או סגמנט שולי הרווח מעט שונים, לבעלי עסקים לא מנוסים אנחנו ממליצים בחום להיעזר בשירותים של יועץ עסקי לניהול עסקי כזה אשר מנוסה בתחומים שונים ובבניית תוכניות עסקיות ללקוחות מתחומים שונים.

אחד הדברים שאנחנו מדגישים שוב ושוב לעסקים הוא המיתוג העסקי והמוניטין של העסק. לפעמים בעלי עסקים חושבים שמחירים שווים לכל נפש יעשו את העבודה. בפועל, אם המוצרים שלכם לא מספקים את ציפיות הלקוחות, גם מחירים נמוכים לא יעזרו.
כך, ברוב המקרים חשוב שלא ליפול למלכודת של תמחור לפי המתחרים. גם אם הדמיון ביניכם גדול ורב, אתם לא יודעים מה רמת הנאמנות של לקוחות המתחרים, או המוניטין של אותו עסק.

צמצום תקורות

תקורות משפיעות באופן ישיר על הרווח התפעולי מכיוון שהן כוללות הוצאות שלא קשורות לתהליך הייצור. אלו יכולות להיות הוצאות מים, שכר דירה, ביטוח, ראיית חשבון ועוד.
בדיוק כמו שאתם משווים מחירים וצורך לרכוש דבר מה כצרכנים פרטיים, כך עליכם לעשות גם כעסקים. לדוגמה, יכול להיות שמעבר למשרד קטן יותר, או אפילו לחדר נפרד בבית, יכול לצמצם את התקורות בלי לפגוע בזמינות ובתפוקה של העסק. אנחנו ממליצים תמיד לבדוק גם את המספרים שהבנקים מציעים לכם מבחינת עמלות, ריביות ועוד. אפילו שינוי קטן על פניו כמו שימוש חכם במזגנים יכול להשפיע על התקורות בתקופת הקיץ החם.

עובדים במחשב

הגדלת המכירות בעסק באמצעות בניית אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים

עליכם לוודא שאתם לא מבזבזים יותר מדי זמן, אנרגיה או כסף על גיוס לקוחות חדשים.
כיום יש כל כך הרבה פעולות שאתם יכולים לעשות בעצמכם, כמו לפתוח רשומה בשירות העסקים של גוגל, או להריץ קמפיין ממומן בפייסבוק.
בנייה של אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים לתקופה ולקהל היעד שלכם יכולה להגדיל את המכירות ולהקטין את המשאבים שאתם מקצים למימוש מטרה חשובה זו.

טיפ מאיתנו אליכם – הגדלת מכירות היא תהליך

הגדלת מחזור המכירות בעסק היא לא תהליך של יום אחד, וגם לא שבוע או חודש.
את המכירות מודדים על גבי ציר הזמן ולאורך תקופה ארוכה, על מנת לזהות מגמות ולראות האם יש קשר בין פעולה מסוימת שביצעתם לבין המכירות בטווח הארוך. אז קחו נשימה עמוקה, וזכרו שאתם פועלים אסטרטגית לטווח הארוך.

אנו בחברת Minded רואים חשיבות רבה לסייע לכל עסק להתפתח תוך שימת דגש על מחויבות ומסירות לערכי העסק. תהליך הייעוץ שלנו כולל ליווי צמוד של בעל העסק בבניית תוכנית עסקית, בהבניית מודל עסקי ותמחור נכון, ביצירת חבילות שירותים ומוצרים רווחיים ובבניית אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים.
כל אלו יתרמו בסופו של יום לעבודה מדויקת ונכונה יותר ולהגדלת המכירות.
אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תהליך הייעוץ העסקי שלנו ועל הדרכים להגדלת המכירות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כעת.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
תהליכי מכירה

שיווק של מוצר או שירות הוא תהליך הדרגתי ומורכב. אולם, רבים מהמשווקים לא מבינים כי תהליך השיווק הוא רק נקודת ההתחלה של גולת הכותרת- המכירה

ייעוץ אסטרטגי

נאמר ויש לכם רעיון אדיר , שירות או מוצר חדש ואתם פשוט יודעים שהוא נועד להצליח, אבל, מהו השלב הבא – כיצד תוכלו לתרגם את

מודל עסקי

המושג “מודל עסקי” הינו מושג דינמי, חדשני וגמיש. יצירת מודל עסקי חיונית לניהול עסקי לעסק ולתפעולו המוצלח. מהו מודל עסקי מוצלח ומהי חשיבותו – צוות

ניהול סיכונים

בשנים האחרונות עלה לכותרות מושג ניהול הסיכונים כאחד התהליכים החשובים והמשמעותיים בארגונים. כאשר הוא מבוצע כהלכה, ניהול סיכונים מאפשר לעסקים וחברות התנהלות עקבית ויציבה במישורים

ניהול עסקי

כמו הרבה כללים אחרים, גם ניהול עסקי נכון נחלק לשלושה כללי זהב: ניהול פיננסי נכון שיווק ומכירות נכונים ויעילים חלוקת זמן ומוטיבציה עסקים רבים סובלים

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?