fbpx

הערכת ביצועי עובדים

מנהלת עם העובדים שלה

הערכת ביצועים הינו תהליך פורמלי המתרחש בכל ארגון המכבד את עצמו ומטרתו לבחון ולבדוק את ביצועי העובדים בחברה, ההישגים אליו הגיעו, עמידתם ביעדים שנקבעו בשיחות עם המנהל האחראי וכמובן כאשר מבצעים הערכת ביצועי עובדים, ניתן להכיר בכישורים האישיים והמקצועיים של העובדים בחברה ובכך לדעת מהי מידת השתלבותו בחברה והאם הוא מחזיק בסל הכישורים המתאים לצורך קידום אופציונלי בעתיד לתפקיד בכיר יותר.

מנהל מבצע הערכת ביצועי עובדים לעובד שלו

השלבים של הערכה שחשוב להקפיד עליהם

תהליך הערכת עובדים מתבצע בשלב הראשון באמצעות משוב עובדים שאלון אשר מחולק הן לעובדים והן למנהל האחראי כאשר השאלון לעובדים מתייחס להערכה שלהם כלפיי עצמם, את החברים שלהם לעבודה ואת המנהל האחראי שלהם כאשר השאלון למנהל האחראי, מתייחס להערכת העובדים שלו כלפיי העובדים, פועלם בחברה, קצב העבודה שהם מפגינים, האם ההנעת עובדים צולחת מצידו והם עומדים ביעדים ובמטרות שהוצבו להם ומידת תרומתם לחברה.

בשלב השני של תהליך ההערכה, מתקיימת שיחה בין העובד לבין המנהל האחראי עליו ובה נאמר לעובד מהי מידת שביעות הרצון מתפקודו בחברה, האם הוא עמד ביעדים, מהן נקודות החוזק והחולשה שלו, כיצד הוא מוערך על ידי עמיתיו לעבודה וכמובן איזה אופק מקצועי מיועד לו נוכח כישוריו. במהלך השיחה ניתנת הזכות לעובד להגיב על הדברים ואף לומר האם יש לו טענות כלפי המנהל, היחס שהוא מציג כלפיו או כלפיי שיטת העבודה שאולי אינה מתאימה לו ואף פוגעת בביצועיו.

יתרונות הערכת ביצועי עובדים

לתהליך במסגרתו מבוצעת הערכת ביצועי עובדים, ישנו חשיבות רבה הן לעובד ובעיקר לארגון עצמו אשר למעשה מבוצע מעין מיפוי של העובדים בחברה ויעזור לארגון לדעת להבדיל איך להכשיר עובדים חדשים לארגון על בסיס יכולותיהם ומאפייני האישיות והמקצועיות שלהם דבר אשר מאפשר קבלת החלטות טובה יותר של המנהלים ומתן תשובה לשאלה איך להניע את הצוות שלי קדימה? של המנהלים כלפיי העובדים.

מנהל מראה לעובדת מסמכים

לתהליך הערכת ביצועי עובדים ישנו יתרונות רבים

משפר ביצועי עובדים – באופן טבעי כל אדם אוהב להיות מוערך ולדעת שיש מי שרואה ומבחין בעבודה הקשה שהוא דוגל בה אשר משיגה את המטרות שלשמן גייסו אותו לתפקיד. הערכה חיובית תגרום לעובד להבין שמה שהוא עשה עד היום בעבודה התקבל בשביעות רצון גבוהה ועליו להמשיך באותה הדרך. מצד שני, כאשר מתקבל משוב שלילי לביצועי העובד, זה יכול לתת זריקת מוטיבציה להראות בעצם שאני מסוגל ליותר.
פידבק לעובד – בעת שיחת הערכת הביצועים אשר מתקיימת עם העובדים, הם מקבלים משוב אחר ביצועיהם בחברה וכאשר אותו עובד מקבל פידבק חיובי המראה כמה הוא תורם לחברה ולקידום מטרותיה, זה יותר אצלו תחושת שייכות והתגייסות אדירה לטובת המערכת וקידום היעדים בחברה.
יציבות בעבודה – כאשר עובדים מקבלים הערכה על ביצועיהם בחברה, זה מקנה להם תחושת ביטחון תעסוקתי וזאת מפני שהם מתוודעים לכך שהם מוערכים, הם יודעים מה הדרישות מהם, לאן מועדות פניהם מבחינה מקצועית בחברה והמידע הנ”ל מקנה להם תחושה של יציבות, הם יודעים מה מקומם ולא מרגישים מעורערים בנוגע לנחיצותם בחברה.
חלוקת עומסים – באמצעות הערכת ביצועי עובדים, ניתן יהיה לראות במה העובד חזק יותר ובמה פחות, במה הוא תורם יותר ובמה פחות ביחס להשקעה שלו. כאשר נראה כי הוא משקיע אנרגיה רבה במקום מסוים שלא תורם להתקדמות והשגת המטרה אז נדע להתריע זאת בפני העובד שיוריד את מידת השקעתו באותה משימה ולהיפך, אם נראה כי במשימות מסוימות העובד משיג תוצאות גבוהות אז נרצה שהוא יתמקד יותר במשימות האלה ולשם יופנו מירב המשאבים האישיים והמקצועיים שלו.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?