fbpx

משוב עובדים

משוב עובדים, תגובות משתמשים

הצלחה של חברה תלויה לא מעט בעובדיה. יעילות העבודה חשובה מאין כמוה עבור הצלחת העסק ולכן חשוב מאוד להשקיע בעובדים. קיימים מעסיקים שלא מספיק מפרגנים לעובדיהם, בין אם פנים מול פנים ובין אם בכתב. הטבע האנושי צמא ליחס ולפרגון, וכאשר מקבלים מחמאות בעבודה התפוקה הופכת טובה יותר, היות וזה משפיע על העובד לבצע את תפקידו טוב יותר. במאמר זה נעסוק בנושא משוב עובדים ומה שביניהם, וגם על איך לייעל את העבודה בקרב עובדי החברה.

לפני מס’ שנים, הוציא בית הדין הארצי לעבודה חיוב עבור מעסיקים לבצע מול העובדים מערכת חוזרת של הערכה ומשוב, במטרה לחזק את הקשר בין המעסיק לעובד, ומצד אחד לאפשר למעסיק לפרט באוזני העובד את נקודות השיפור והשימור בעבודתו, ומן הצד השני לאפשר לעובד להגיד למעסיקו דברים המפריעים לו.

פידבק, תגובה, משוב

ההצלחה של משוב עובדים תלויה במעסיק

כל המעסיקים יודעים שאחד המפתחות להצלחת הארגון טמונים בעובדים, ולמרות זאת לא כולם מתייחסים לכך במלוא הרצינות כאשר לא כל המעסיקים מספקים מחמאות לעובדיהם, וזאת על אף שהם יודעים שזה יניע אותם לעבודה טובה יותר ומכאן לתפוקה יעילה יותר, מה שיגרום לגדילה בהצלחת העסק כולו.

לצורך חיזוק הקשר בין המעסיק לעובד יש לבצע משוב עובדים אחת לכמה זמן. משוב עובדים הינו חלק אינטגרלי מניהול עסק. כאשר ישנם מנהלים רבים שיודעים לנהל את העסק שלהם טוב מבחינת לקוחות, ספקים וכדומה, אך אינם יודעים בהכרח לנהל את העובדים שלהם בצורה הטובה ביותר.

על מנת לבצע משוב עובדים נכון ותקין מומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי המספקים כלים מקצועיים לניהול עובדים יעיל אשר יביא לגדילה בהצלחת הארגון.

נקודות חשובות במתן משוב עובדים:

  • משוב עובדים צריך להכיל רשמים חיוביים – כלומר מה עשה טוב, ורשמים שליליים- כלומר במה יש לו להשתפר.
  • בבסיס השיטה יש למדוד את העובדים בפרמטרים איכותיים- הדורשים תשובות מילוליות, ובפרמטרים כמותיים – הדורשים תשובות מספריות.
  • משוב עובדים צריך להיעשות פנים מול פנים באופן פורמלי. לא מספיק לעבור במסדרון המשרד כבדרך אגב ולהפטיר “כל הכבוד” לעובד.
  • משוב עובדים צריך להיות קצר יחסית. משוב ארוך מידי מאבד את האפקטיביות.
  • משוב עובדים צריך להיות מפורט כולל דוגמאות – כלומר הרשמים צריכים להכיל פרטים כדי שיהיה מובן על מה מדובר בדיוק, בלי הצורך לרמוז או לנחש.
  • חשוב להקפיד להכיל מידע פשוט להבנה. מידע מורכב מידי עלול לגרום לעובד לאבד עניין והקשבה.
  • חשוב להקרין אמון כלפי העובד, שכן במהלך העבודה העובד נתקל באתגרים לא פשוטים והוא צריך לצאת מנקודת הנחה שהמעסיק מאמין בו ויודע שיכול להשתפר וכן, עובד יכול לטעות לפעמים, זה לא סוף העולם.
  • לדבר בנימה חיובית – לתת חיזוקים חיוביים.
  • שיחת המשוב צריכה להיות בזמן שמתאים גם לעובד, וכן השיחה צריכה להיות פרטית.
ייעול עובדים, עבודה

מדוע העובדים הם מפתח כל כך חשוב בהצלחת הארגון?

הם אלו שמבצעים בסופו של דבר את תפקידי העסק, ואם הם לא יהיו מרוצים, הם יבצעו את תפקידם פחות טוב, יכילו אנרגיה שלילית, ולא יהיה בהם הרצון לעבוד, הם עשויים להעביר את העובדה שאינם מרוצים לחבריהם לצוות, ואף ‘להדביק’ אותם במצב. בסופו של דבר אופן עבודתם משפיע על כל זווית של העסק, ובמצב כזה העסק עלול להידרדר…

כיצד יכול יועץ עסקי לסייע בניהול עובדים?

מעסיקים רבים חשים כי הם מכירים את העסק שלהם הכי טוב, ואולי זה באמת נכון, אך לפעמים צריך לראות את התמונה מבחוץ בשביל להבין מה לא טוב בה. מנהל עסק שנמצא תמיד בתוך המערכת לא יכול לראות כשלים ובעיות, לפעמים רק מי שמסתכל מבחוץ יכול לזהות את הבעיות. יועץ עסקי מגיע מבחוץ, הוא לא שייך לעסק, ואין לו אינטרס כלשהוא, והוא יכול לתצפת על העובדים ואף לראיין אותם בשביל לראות היכן הבעיה ומה בניהול העובדים אינו תקין.

שנית, ליועץ העסקי יש מומחיות בתחום ניהול עובדים, הוא בעל ניסיון בתחום משוב עובדים ובכלל בקיא בעולם הפיננסי, ניהולי, מקצועי ועסקי. יש לו כלים מקצועיים בהם יוכל לסייע למנהל העסק לנהל טוב יותר את עובדיו ואף לחזק עימם את הקשרים, כך שבסופו של תהליך העובדים יהיו מרוצים ויעבדו ביעילות רבה יותר ובכך ירוויח העסק כולו.

מאמרים נוספים בנושאי עובדים

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
הגדלת המכירות בעסק

הגדלת מכירות בעסק היא בסופו של יום המטרה העיקרית של כל עסק, אבל לא מדובר במשימה פשוטה כלל וכלל. הרבה מאוד גורמים מעורבים בתהליך, ועל

תהליכי מכירה

שיווק של מוצר או שירות הוא תהליך הדרגתי ומורכב. אולם, רבים מהמשווקים לא מבינים כי תהליך השיווק הוא רק נקודת ההתחלה של גולת הכותרת- המכירה

ייעוץ אסטרטגי

נאמר ויש לכם רעיון אדיר , שירות או מוצר חדש ואתם פשוט יודעים שהוא נועד להצליח, אבל, מהו השלב הבא – כיצד תוכלו לתרגם את

מודל עסקי

המושג “מודל עסקי” הינו מושג דינמי, חדשני וגמיש. יצירת מודל עסקי חיונית לניהול עסקי לעסק ולתפעולו המוצלח. מהו מודל עסקי מוצלח ומהי חשיבותו – צוות

ניהול סיכונים

בשנים האחרונות עלה לכותרות מושג ניהול הסיכונים כאחד התהליכים החשובים והמשמעותיים בארגונים. כאשר הוא מבוצע כהלכה, ניהול סיכונים מאפשר לעסקים וחברות התנהלות עקבית ויציבה במישורים

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?