fbpx

אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית נועדה להתוות לפרטי פרטים את תוכנית השיווק של העסק, כך שידע כיצד להתנהל בכל רגע נתון כדי למקסם רווחים ויגיע לכמה שיותר לקוחות.
אם לעסק שלכם אין אסטרטגיה עסקית סדורה, וכל יום אתם משנים את המוצרים והשירותים שלכם, לא בטוחים מי הוא קהל היעד שלכם, ופועלים באופן שרירותי בלי מטרות ויעדים, לא בטוח שתוכלו להגיע רחוק.
צמד המלים “אסטרטגיה שיווקית” מגלם בתוכו 2 מונחים: האחד הוא שיווק והשני הוא ייעוץ אסטרטגי.

אסטרטגיה שיווקית

מהו שיווק

שיווק הוא מונח שמגלם בתוכו אוסף של פעולות שונות שאנו מבצעים על מנת להשיג מטרה עסקית. באופן פשטני מערך השיווק של ארגון, מטרתו להביא בסופו של יום לכך שהמוצרים והשירותים של הארגון יירכשו כמה שיותר על ידי כמה שיותר לקוחות.
מטרת השיווק היא לדאוג שלארגון יהיו כמה שיותר שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות שבסופו של יום יתרמו לשורת הרווח.

אוסף הפעולות שניתן למנות תחת המונח שיווק הם, למשל: מסעות פרסום, עריכת סקרים, מבצעים, בניית מיתוג עסקי, פתיחת נקודות מכירה למוצר, ועוד.

מהי אסטרטגיה

אסטרטגיה היא דרך פעולה ותוכנית כדי להוציא לפועל את המטרות שעל השולחן.
ולכן אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית פעולה שמסדירה ומתווה את אוסף פעולות השיווק בהן ננקוט וניהול זמן איכותי, המינון של כל פעולה תהליכי מכירה, ויחסי הגומלין ביניהן.
דוגמא פשוטה
אם יש לנו רשת חנויות פיזיות שמוכרת עפרונות לצרכנים עצמם –
זאת אומרת שאנחנו לא מוכרים עפרונות לבתי ספר או למוסדות לימוד אלא אנחנו ממוקדים בקונספט של חנויות פיזיות שאליהן נכנסים תלמידים, סטודנטים והורים ורוכשים עפרונות.
ממילא, זה אומר שאיננו מוכרים עפרונות אונליין, ולכן האסטרטגיה השיווקית ממנה ממנה יגזרו כל פעולות השיווק שנבצע, תכוון בכדי למכור כמה שיותר עפרונות בחנויות שלנו.

נשים לב לא להתבלבל עם ‘אסטרטגיה עסקית’

חשוב לא להתבלבל עם המונח ‘אסטרטגיה עסקית’ , שדומה מאוד לאססטרטגיה שיווקית.
אסטרטגיה עסקית מגדירה באילו תחומים העסק שלנו פועל ואילו פעולות יהיה עלינו כדי להשתפר ולמכור יותר בכל אחד מהתחומים.
למשל, לפי הדוגמא שהבאנו קודם: העסק שלנו מתמחה בממכר עפרונות לצרכן הפרטי, ולא למוסדות גדולים.
החלק השני הוא אילו פעולות נעשה כדי להשתפר ולמכור יותר. למשל:

  • נפתח חנויות פיזיות (החלטנו באסטרטגיה העסקית ללא חנויות מקוונות).
  • נמכור עפרונות בחבילות (החלטנו באסטרטגיה העסקית שאנחנו לא מוכרים עפרון בודד).
  • נמכור עפרונות שארוזים באריזות סגורות בלבד (החלטנו באסטרטגיה העסקית שאנו לא מוכרים חבילת עפרונות כרוכה בגומייה, אלא רק באריזה סגורה).


אלו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג, שמסבירות כיצד ניתן להשתמש באסטרטגיה נכונה כדי למכור יותר מוצרים ליותר לקוחות. ככל שנהיה מדויקים יותר במטרות וביעדים, כך נוכל להגיע אליהם בפועל.
אם אנחנו מוכרים רק עפרונות בחבילות – אז אחת הפעולות השיווקיות העיקריות שנבצע, תהיה לשווק מכירה של חבילת עפרונות כמועילה הרבה יותר לצרכן לעומת רכישה של עפרון בודד.
האסטרטגיה העסקית שלנו היא מכירה רק בחנויות פיזיות ולכן האסטרטגיה השיווקית שלנו תחזק מכירות פיזיות – היא למשל תבליט את המוצג שלנו בתוך הקניונים בשלטים גדולים, היא תפרוס יותר עמדות מכירה גם מחוץ לחנויות עצמן, חלוקת פליירים, ועוד.

אסטרטגיה שיווקית טובה בנויה על 3 אלמנטים:
הלקוחות שלנו
– נבין בדיוק מי הם הלקוחות הפוטנציאליים ואליהם נשווק. האם זה יותר הורים או יותר התלמידים עצמם.
המוצר והערך – האם אנחנו מציעים ‘חבילת עפרונות במחיר לכל כיס’ או שאנחנו מציעים ‘עפרונות מפנקים לכתיבה ממושכת’.
הבידול שלנו – מדוע שהצרכנים יירכשו מאיתנו עפרונות ולא מעסק אחר. אנחנו נבליט את הבידול שלנו. נבליט את העובדה שאצלנו העפרונות הכי נוחים, או את העובדה שאצלנו העפרונות ידידותיים לסביבה או שהם ארגונומיים.

אסטרטגיה שיווקית

נבנה תוכנית שיווקית כחלק אסטרטגיה שיווקית

אחרי שבנינו באופן יסודי ומדויק את האסטרטגיה השיווקית, ממנה נגזור תוכנית שיווקית אופרטיבית, זאת אומרת מה נעשה בפועל.
אנחנו הרי לא מבצעים את כל פעולות השיווק הקיימות, אלא רק את מה שנחוץ לנו. אנחנו גם לא בהכרח נבצע את כל הפעולות במקביל ובאותה רמה.
זה מאוד תלוי מה התקציב שלנו, והאם למשל אנחנו עסק בתחילת דרכו או לחילופין עסק וותיק ובינלאומי.

רוצים לשמוע עוד על בניית אסטרטגיה שיווקית בMinded

צוות מיינדד מתמחה בייעוץ עסקי ליזמים לעסקים וארגונים בכל סדר גודל, וישמח ללוות אתכם כדי לאפיין את השירותים, המוצרים, קהל היעד, המתחרים וכן הלאה.
הידע שצברנו במהלך השנים יאפשר לכם לגבש אסטרטגיה שיווקית מנצחת, לשפר את הפעולות הנוכחיות שלכם בערוצי הפרסום והשיווק ולהשיג את היעדים שהוגדרו מראש.
רוצים לבנות אסטרטגיה שיווקית באמצעות מנטור עסקי שמתאימה לעסק שלכם?
נשמח לעזור וללוות אתכם בכל התהליך, מתחילת מהדרך ועד לבניית בסיס שיווקי איכותי.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

פיתוח מוצר

כל מוצר שקיים היום בשוק, החל מגאדג’ט פשוט למטבח ועד לאפליקציית Waze, נולד כרעיון בראשו של אדם.כל המוצרים שאנחנו רוכשים נולדו כתוצר של תהליכי חדשנות

מנטור עסקי

ניתן לדמות מנטור עסקי למעין “פסיכולוג” של העסק.המנטור מלווה באופן צמוד את בעל העסק, מתוך מטרה להשתפר, לפתח כישורים ויכולות שזקוקים לשיפור או כדי לפתור

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?