fbpx

מנטור עסקי

מנטור ויועץ עסקי

ניתן לדמות מנטור עסקי למעין “פסיכולוג” של העסק.
המנטור מלווה באופן צמוד את בעל העסק, מתוך מטרה להשתפר, לפתח כישורים ויכולות שזקוקים לשיפור או כדי לפתור תחושת מצוקה או קושי שמלווים את בעל העסק ביומיום.
הבסיס לעבודת המנטורינג הוא לעזור לבעל העסק, לשפר יכולות קיימות ולרכוש יכולות חדשות ולהגיע למצב טוב יותר ברמה האישית והמקצועית.

חשוב לחדד – המנטור אינו יועץ פיננסי או יועץ שיווקי, אלא הוא מלווה את בעל העסק עצמו כדי לשפר את ההתנהלות, את חלוקת הזמן, את ההפרדה בין עיקר לטפל, את ניהול העובדים וכו’.

מנטור עסקי

מנטור עסקי מסייע בשלל היבטים

המנטור העסקי משתלב בהיבטים עסקיים שונים כמו ניהול זמן איכותי עצמי, כושר מנהיגות והנעת עובדים, שיפור יכולות השיווק והמכירות והגדלת המכירות בעסק, כריזמה וסמכותיות, היחסים הבין אישיים, ניהול עסקי, ועוד.

ברובד האישי
המנטור העסקי מסייע בניהול הזמן, שהוא כאמור המשאב היקר ביותר של בעל העסק.
סיוע בבניית הרגלי תעדוף של משימות, הפרדה בין עיקר לטפל, הקשבה עצמית ונטרול של רעשי רקע והפרעות לא רצויות, מיקוד ופוקס, ושמירה על רמת אנרגייה גבוהה לאורך היום.

ברובד הבין-אישי
האצלת סמכויות לרוב, בעל העסק לא יכול להרשות לעצמו לעשות הכל בעצמו, בייחוד כאשר מדובר בעסק שאיננו בתחילת דרכו.

לרוב הוא מעסיק עובדים נוספים בעסק- כשכירים או כפרילנסרים

בעל עסק שלא מאציל סמכויות גם מעמיס על עצמו יתר על המידה,
גם גורם לזה שהוא עושה חלק מהדברים לא מספיק טוב (במקום שאיש מקצוע שמומחה בדבר יעשה את המשימה), וגם למעשה מפחית מהעובדים עצמם שאינם מתפתחים ומרגישים עצמאיים משום שבעל העסק תמיד עושה בסוף הכל בעצמו.
המנטור יזהה את החולשות האלו, יתרגל עם בעל העסק בדרכים שונות בהדרגה יישום של האצלת סמכויות ובקרה על התהליך.

כריזמה ומנהיגות

כריזמה היא תכונה מבורכת, אבל חשוב להבין שהיא לבדה לא מספיקה כדי להניע את העובדים שלנו ולהחדיר בהם מוטיבציה. אולי בתחילת הדרך נסתדר רק עם הכריזמה, אבל ככל שהעסק גדל ושכמות העובדים גדלה אנחנו חייבים לעשות את המעבר בתור הבעלים של העסק. המנטור יעבוד עם בעל העסק על יישום של כלים שונים שמטרתם להניע את העובדים, כמו למשל מעורבות גבוהה יותר בפרוייקטים שונים, עבודה צמודה עם העובדים, ופגישות אישיות איתם בתדירות קבועה.
דרכים נוספות הן חלוקת פרסים, בונוסים ותמריצים לעובדים.

מערך השיווק והמכירות

זה לא סוד שלא משנה כמה המוצר או השירות שלנו הם מעולים – העסק שלנו לא יצליח לשרוד לאורך זמן, לצמוח ולהיות רווחי ברמה מספקת אם לא נשווק אותו בצורה נכונה.
הרבה מאוד עסקים “שופכים” תקציבי ענק על פרסום ושיווק ומכירות ומיתוג עסקי. חשוב לדעת להתנהל נכון גם במישור השיווקי, ולקבל החלטות מושכלות ואנליטיות, וגם להיות אנשי מכירות טובים.
כאן המנטור נכנס לתמונה באמצעות בניית תוכנית עם בעל העסק שמטרתה לזהות חולשות במערך השיווק, לבחור פתרונות, ליישם ולעקוב אחר הדברים. יש חולשות שנובעות מתוכנית שיווק לא נכונה ויש חולשות שנובעות מבעל העסק עצמו. כך למשל, המנטור העסקי יעבוד עם בעל העסק כך שיהיה איש מכירות הרבה יותר טוב.

בנוסף הוא גם ישריש תוכנית מעקב על לידים ופולואפים שמשמעותה לבדוק שחוזרים לכל ליד, שעושים מעקב אחרי שיחות מכירה, בניית תוכנית בונוסים לאנשי מכירות, פולואפים אחרי הצעות מחיר ועוד.

מנטור

הקשבה ותקשורת בין-אישית הכול על מנטור עסקי

גם בעל עסק שהקים עסק משגשג עם המון סניפים יכול לפספס הזדמנויות עסקיות, לחוות מפלות ולהרגיש תחושות לא חיוביות, אם התקשורת הבין-אישית לא טובה.
בעל עסק שלא קשוב מספיק לעובדים שלו ולא מבצע הערכת עובדים בארגון, כזה שלא מגלה רגישות במידה הרצויה לסיטואציות שונות במשרד, או בעל עסק שמנותק מהאווירה הכללית שאופפת את מסדרונות המחלקות בארגון שלו – יכול למצוא את עצמו בהתרסקות לא צפויה.

גם אם הדברים מתנהלים היטב בעסק כלפי חוץ, ייתכן מאוד שיש פספוסים ובזבוז של משאבים יתר על המידה, למשל בגיוס ופיטורים של עובדים, פשוט כי התקשורת הבין-אישית בין בעל העסק לבין צוותי העובדים אינה טובה מספיק.
בנקודה זו ישתלב המנטור העסקי ויבנה תוכנית פעולה שתיצור תקשורת חיובית בין הבעלים לבין העובדים, על ידי מתן פידבק לעובדים או מילות עידוד באופן יזום, תרגול תסריטי שיחה עם עובדים, עדכון של נהלים בארגון או של ה”אני מאמין” של הארגון כדי ליצור קירבה, שליחת מכתב לעובדים, הפגנת נוכחות חיובית במשרדי העובדים ושאילת שאלות התעניינות, וכן הלאה.

חשוב להבין כי מנטור עסקי יכול לחולל פלאים אצל בעל העסק ובעסק עצמו – כל עוד יש עבודה עקבית ורצון מצד בעל העסק לבצע שינוי אמיתי .
לכן, חשוב שהמנטור יהיה בעל ניסיון בשטח הן בליווי בעלי עסקים והן בניהול עסקים ועובדים. מי שלא חווה על בשרו את הקשיים, לא יכול לעזור באמת!
רוצים לעשות שינוי בעסק שלכם ולעבור תהליך מנטורינג עסקי?
השאירו פרטיכם, ונחזור אליכם לתיאום שיחת הכרות.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?