fbpx

ניהול לקוחות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.
כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד תגרמו ללקוחות שלכם להגדיל את מידת שביעות הרצון שלהם ולהמליץ עליכם “מפה לאוזן”?
חברת Minded, המובילה בייעוץ עסקי, משתפת איתכם כמה מהטיפים המובילים שלה.

לפני מספר חודשים, פנתה אלינו בעלת עסק בתחום המזון, המנהלת מסעדה מבוססת.
התקופה האחרונה תפסה אותה לא מוכנה,
לקוחות רבים הפסיקו להגיע, והיא היתה חייבת לעשות חשיבה משותפת האם וכיצד לשמר את הלקוחות הקיימים.
הצענו לה להתאים את השירות ללקוחות באופן אישי, גם לכאלו שחוששים להגיע למסעדה בתנאים הנוכחיים.
ההצעה שעמדה על הפרק היתה לפתוח חנות אונליין שתבצע משלוחים של המאכלים האהובים עד לביתם.
כל זאת מתוך מחשבה ששירות בהתאמה אישית, מוביל לשביעות רצון אמיתית של הלקוח, לאורך זמן.

ניהול לקוחות

טיפ 1#- יחס אישי ולא דיגיטלי

בעידן הטכנולוגי בו התקשורת בינינו לבין לקוחותינו נעשית באמצעים דיגיטליים כגון וואטסאפ, מייל, מסנג’ר וכדומה, הדרך הטובה ביותר לשמר את הלקוחות הקיימים היא לחתור ככל הניתן לקשר אישי ולא דיגיטלי.
שיחת טלפון, פגישה קצרה פנים אל פנים או שיחת זום עם המון יחס אישי, אלו יכולים לעשות פלאים לקשר ולרענן את היחסים ביניכם.
והתוצאה? קודם כל קשר אישי הוא תנאי חשוב לשימור לקוח. שנית, יחס אישי בהחלט מעניק הרגשה טובה ללקוח, מה שהופך אותו בסופו של יום ללקוח מרוצה.
מובן שלא רק שיחת טלפון תשמר את הלקוח, אך מעבר לפן המקצועי של השירות אותו אתם מעניקים ללקוח, מומלץ מאוד תמיד למצוא את הזמן להרים טלפון ולהעניק ללקוח שלכם הרגשה אישית וטובה.

טיפ 2 #- ניהול לקוחות בהתאמה אישית ללקוח

התאמה אישית פירושה להתאים את עצמכם ללקוחות שלכם באופן אישי, על פי ההעדפות שלהם ולא שלכם.
מדוע? התשובה ברורה: זו התנהלות מקצועית יותר. במידה והלקוח שלכם מעדיף תקשורת במייל בלבד, התאימו את עצמכם לצורך הזה, במידה והוא מעדיף שיחת טלפון אחת לשבוע כדי להתעדכן, מה טוב.
אם הוא מעדיף לקחת חלק פעיל יותר או פחות בהחלטות משותפות, תנו לו את המקום לכך.
חשוב לזכור שהתאמה אישית מובילה לשביעות רצון עמוקה ואמיתית של הלקוח, וכתוצאה מכך, לא רק התקשורת ביניכם משתדרגת, אלא מידת המקצועיות המשתקפת בעיניו של הלקוח, עולה גם כן.

מבחינת התאמה אישית, חשוב שתמפו ותבינו את צרכיו של הלקוח ומה חשוב לו לדעת יותר ופחות. האם הוא מעוניין להשתתף בדיונים? האם הוא מעוניין לראות את תוכנת ניהול המשימות? התאמה אישית כוללת שקיפות, וככל שתהיו שקופים יותר מול הלקוח, כך הוא ירגיש בטוח יותר בדרככם המשותפת.
בשורה התחתונה– ככל שתתייחסו ללקוחות שלכם כאל שותפים לדרך, ולא כלקוחות, כך הם יותר ויותר ירגישו ביטחון ושביעות רצון מהתנהלותכם.

טיפ 3 #- מיפוי סוג הלקוח

בכל עסק ישנם לקוחות קבועים, לקוחות משתנים, לקוחות רדומים, לקוחות חשובים ולקוחות שמאחרים בתשלומים. ישנם שלל סוגי לקוחות, והתנהלות מקצועית ונכונה של ניהול לקוחות, פירושה למפות את סוגי הלקוחות ולשמור את המידע באופן נגיש וזמין.
לדוגמא, תוכלו לציין בטבלת אקסל או אפילו בלוח מחיק גדול (כל עוד הוא לעיניכם בלבד) את ההבדלים בין לקוח ותיק וגדול, לבין לקוח רדום ורחוק. לשניהם תעניקו שירות מצוין, אך חשוב לתכנן מראש כיצד תתאימו את השירות, את הגישה, את התקשורת, על פי סוג הלקוח.
במידה ויש לכם לקוחות רדומים או לא פעילים, תמיד תוכלו לחדש את התקשורת באמצעים שונים כגון ברכה לשנה טובה, סמס על מבצע, וגם טלפון אישי כדי לשאול מה נשמע.
הכל תלוי בסוג הלקוח, בהעדפותיו, ובתקשורת ביניכם.

טיפ 4 #- תוכנה מקצועית לניהול לקוחות

אחד הכלים המשמעותיים שיסייעו לכם לנהל את הלקוחות שלכם הוא תוכנה לניהול לקוחות. זו תסייע לכם לשמור על סדר, ארגון ובהירות בנוגע ללקוחות שלכם, כל אחד ואחת מהם, וכל מה שחשוב לכם לדעת: כיצד יוצרים איתם קשר? מה השירותים שהם מקבלים מכם? מה הסדר התשלומים מולם? מתי התראיתם בפעם האחרונה? מתי יש ללקוח יום הולדת? האם הבן שלו מתגייס בקרוב?
כל אלו הם דוגמאות לנתונים שחשוב שתשמרו ותתמצאו בהם, בנוגע ללקוחות שלכם, בצורה מסודרת. לא בפנקס, לא במחברת וגם לא בפתק דיגיטלי. אם אתם רוצים לנהל את העסק שלכם בצורה מקצועית, תוכנה של ניהול לקוחות בהחלט תסייע לכם ותבצע הרבה מהעבודה של ניהול הלקוח, במקומכם.

טיפ 5 #- שימור לקוחות באמצעות מערך חכם

אחד הסודות החשובים ביותר בנוגע לניהול לקוחות, מתייחס לשימור לקוחות. לגייס לקוחות זה מצוין, לשמר אותם זו בהחלט מלאכת מחשבת. חשוב לבנות מערך חכם, מדויק, ממוקד ומותאם ללקוחות שלכם, אשר מספק מענה על השאלות הבאות-
כיצד גורמים ללקוח לקבל שירותים או מוצרים נוספים שאתם מציעים?
כיצד ממשיכים את שביעות הרצון הנוכחית לאורך זמן?
וכיצד מונעים מהלקוח לעבור למתחרים?

לסיכום

מקווים שקיבלתם כמה כלים מעשיים, שסייעו לכם להבין טוב יותר כיצד לגעת בלקוחות שלכם במקומות הנכונים, כדי לוודא שהם ימשיכו להנות מהשירות המעולה שאתם מספקים.
חברת Minded הינה חברת בוטיק מובילה, המספקת שירותי ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי וייעוץ פיננסי לעסקים מתחומים מגוונים.
הצוות שלנו ישמח לייעץ לכם באופן אישי כיצד לנהל את מאגר הלקוחות הקיים שלכם ואיך לבצע מיתוג עסקי לעסק שלכם תוך כדי ליווי עסקי, ואיך לבנות תהליכי עבודה איכותיים שיסייעו לכם להשיג עוד ועוד לקוחות רווחיים וטובים עבורכם.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

פיתוח מוצר

כל מוצר שקיים היום בשוק, החל מגאדג’ט פשוט למטבח ועד לאפליקציית Waze, נולד כרעיון בראשו של אדם.כל המוצרים שאנחנו רוכשים נולדו כתוצר של תהליכי חדשנות

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?