fbpx

סודות לניהול משא ומתן איכותי

ניהול משא ומתן במשרד

נהוג לחשוב כי ניהול משא ומתן נהוג לעשות רק עם ספקים, עסקים, ברכישת דירה או רכב וכדומה. צר לי לבשר לכם אך אם כך אתם פועלים, ככל הנראה הפסדתם שקל או שניים במהלך חייכם היות וכמעט בכל מקום בו רכשתם מוצר או שירות, היה מקום למשא ומתן שהיה ככל הנראה משפר את התנאים שלכם ברכישה.

אנסה לתת לכם מספר כלים שבעזרתם, ניהול המשא ומתן הבא שלכם יהיה מוצלח יותר:

טיפ ראשון: תפיסת עולם – תחילה, שנו תפיסה!

הכול פתוח למשא ומתן ואל תחששו מזה! אל תאמרו “לא מרגיש בנוח להתווכח” או “לא טוב בזה” ושאר משפטים שיצא לי לשמוע לאורך שנותיי. גם אל תחששו כי אתם מאלו הנמנעים מעימותים. ניהול משא ומתן אינו צריך או אמור להיות עימות או אי נוחות.

ניהול משא ומתן הנו חלק טבעי בהליך הרכישה/מכירה ואמור להפגיש את שני הצדדים במקום בו שניכם תהיו מרוצים – WIN WIN.

פגישה ידידותית עם חיוך

טיפ שני: כולם חברים

אחרי שהתגברת על הפחד מהמשא ומתן, עכשיו הגיע הזמן לייצר אווירה נעימה וחיובית. תהיו נחמדים וחישבו איך הייתם מדברים אם זה היה חבר שלכם וכך תנהגו.

המטרה – שבירת הקרח ויצירת קשר אישי. זה תמיד עוזר ותמיד מעודד את הצדדים לפשרה.

טיפ שלישי: שעורי בית

דקה לפני שאתם קופצים למשא ומתן, שאלו את עצמכם מספר שאלות חשובות:

  • האם הכנתם שעורי בית?
  • האם בדקתם מה השוק מציע?
  • מה הם המחירים אצל מתחרים?
  • האם אתם מכירים את החברה שאתם עוד שנייה הולכים לעשות אתה משא ומתן?

רובנו נוטים לזלזל בהכנה המוקדמת טרם ניהול משא ומתן ואיננו שמים לב לחשיבות הרבה בחלק זה.

הכרת השוק, המחירים, החברה ושירותיה וכל מידע נוסף החשוב להליך המשא ומתן, יקל עליכם מאוד בניהול המשא ומתן, יעזור לכם בהצגת הרצונות שלכם, יגרום לצד השני להבין כי יש לו עסק עם אנשים רציניים, דבר שיעודד אותו להתגמש לקראתכם מתוך הרצון להתקדם לעסקה. הכנה מקדימה שווה לרוב משא ומתן קל יותר ותוצאות טובות יותר!

טיפ רביעי: אל תאבדו את הדרך

הגדירו מהי המטרה שלכם טרם תחילת המשא ומתן ולעולם אל תשכחו אותו. לעתים, נוטים אנשים להיכנע לרגש ושוכחים, מרוב שנהיו חברים של הצד השני, את המטרה אותה רצו לכבוש.

התחילו את המשא ומתן במחיר גבוה אך ריאלי לשוק, אם בכוונתכם לקבל מחיר נמוך יותר. אחרי הכול, גם הצד השני חלק במשא ומתן ומחיר לא ריאלי יכול לפסול את הרצון של הצד השני להיכנס למשא ומתן, מחשש שמראש, הפער גדול מידי וחבל.

לחיצת ידיים כסיום ניהול משא ומתן

טיפ חמישי: חייב לנצח בעת ניהול משא ומתן?

ניהול משא ומתן הינו הליך של תן וקח פשוט. כל אחד יציע את הצעתו עד אשר תפגשו בדרך. ולכן, אל תשכחו, ניצחון שלכם במשא ומתן וכישלון של הצד השני יכול לגרום לעתים למערכת יחסים, במהלך תקופת השירות, של אי שביעות רצון וחבל. חשוב לשמור על שני הצדדים במשא ומתן מרוצים וגם אם השגתם את היעד שלכם, תנו לצד השני את התחושה שהוא זה שניצח. מה אכפת לכם??? אחרי הכול, השגתם את מה שרציתם!

אל תפספסו עסקה בגלל אגו, פספסו עסקה בגלל שלא השגתם מחיר טוב מספיק ביחס למה שרציתם. פספסו כשיש אופציה ב’.

טיפ שישי: לעולם אל תתעסקו בעבר

הגעתם להסכמה? מרוצים מהתוצאה? סגרו!!! 

אל תעסיקו את עצמכם במחשבה על ” אם הייתי עושה ככה, הייתי מקבל יותר.. “היו מרוצים וצאו לדרך באווירה חיובית, מפרה ומלאת רצון להצלחה. טעיתם? לא נורא, תלמדו לפעם הבאה שתצטרכו ניהול משא ומתן.

משא ומתן מוצלח זה כלי נרכש והוא אוסף של כישורים, ניסיון וטכניקות הנרכשות לאורך הדרך. אל תפחדו לטעות כי בלי טעויות אין למידה והשתכללות אז… בהצלחה 🙂

מרגישים שעדיין חסר לכם ידע וכלים בניהול משא ומתן? אשמח לעמוד לרשותכם.

קראו מדריכים נוספים באתר

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים באותו בנושא

ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

דברו איתנו
אודות אורי מלר - מנהל חברת MINDED
אורי מלר
אודות עדי איצקין - מנהלת חברת MINDED
עדי איצקין
בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?