איך לנהל עסק

נתחיל בשאלה, האם כל אדם שיש לו כישרון ניהולי יכול בוודאות לנהל עסק? התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית, אולם אם ננסה לדייק את השאלה ולשאול האם כל אדם בעל כישרון ניהולי בהכרח יצליח לנהל עסק בצורה מוצלחת? כאן נקבל תשובה שלילית באופן חד משמעי. כישרון הניהול אינו מספיק לאדם בשביל להצליח להביא עסק לסטטוס מצליח ומרוויח. איך לנהל עסק ולהגיע למצב שבו הוא עובד טוב ומספק תוצאות ראויות ובעיקר מגשים את מטרתו, על כך במאמר הזה.

פתרונות ניהול עסק נכון

נקדים ונפרט על מדדי ההצלחה של עסק

כיצד ניתן למעשה להעריך חברה כמוצלחת? מהם המדדים על פיהם נקבעת רמת ההצלחה? לפני שמקימים עסק חשוב להגדיר בצורה ברורה ומדויקת ככול האפשר לאן שואפים להגיע? מהי המטרה הסופית הנכספת, ואילו יעדים יש להשיג בדרך אליה? לפיכך, מדד ההצלחה נקבע ע”פ השגת המטרה, במידה והמטרה הושגה הרי שהעסק הצליח. בדרך להגשמת המטרה קיימים מדדים שעל פיהם ניתן לראות את רמת ההצלחה, לדוגמא:

  • לקוחות מרוצים: לקוחות החברה הם ללא ספק צלע חשובה מאוד בניהול העסק, הם אלו שעבורם נדרש המוצר או השירות, הם קהל היעד אליו כיוונתם את העסק. האם הלקוחות יוצאים מרוצים מקבלת המוצר או השירות אותו הצעתם להם, האם הם מעבירים המלצות ברשתות החברתיות לדוגמא, האם מגיעים אליכם לקוחות חדשים מפה לאוזן, האם קיימים לכם לקוחות חוזרים, האם קיבלתם מהלקוחות פידבקים חיוביים וכדומה.
  • עובדים מרוצים: אין ספק שהעובדים יכולים לסייע להצלחה של עסק או להפיל אותו. לדוגמא, עובד שאינו מרוצה יתמרמר בין הצוות ועלול להדביק אותם באנרגיה שלילית כלפי העסק, עובד שאינו מרוצה משפיע על תפוקת העבודה שלו, מה שמבזבז לבית העסק משאבים רבים של כסף וזמן, וכן בסופו של דבר זה משפיע על המוצר \ השירות ועל הצרכן. חלק חשוב ומהותי בשאלה איך לנהל עסק צריך לכוון לניהול העובדים – איך מתייחסים אליהם מצד ההנהלה, האם צורת העבודה שלהם נכונה ויעילה למערכת, כיצד עובד הכשרת העובדים בחברה? האם בצורה תקינה? ניהול עובדים הוא ממש תחום בפני עצמו בכל תורת ה”איך לנהל עסק”, ללא ספק ניהול עובדים בצורה תקינה יכול להביא לשיפור התנהלות בכל חברה וארגון.
  • ניהול משברים: חלק גדול מניהול עסק זה לדעת להתמודד עם משברים ואתגרים, לדעת לא להיות מופתע מבעיות בלתי צפויות ולדעת כמה לפתור אותם. משברים בעסק יכולים להגיע מכל כך הרבה כיוונים- מכיוון הלקוחות, העובדים, הספקים, היצרנים, הבעלים וכו’. וצריך לא להישבר למרות שלעתים נדמה כי הפתרון לא נראה באופק. ייעוץ עסקי למשל יכול לתת למנהל חברה את הכלים המקצועיים להתמודד עם משברים בעסק, ולפתור אותם על הצד הטוב ביותר, ולמזער עד כדי למנוע את הדברים הלא צפויים שעלולים להגיע, או לכל הפחות להיות מוכן לכך.
  • הכנסות גבוהות מהוצאות: טוב, זהו נושא ממש בפני עצמו. מן הסתם עסק שההכנסות שלו גבוהות מההוצאות נחשב עסק מצליח. אולם לעתים ישנם שלבים מסוימים בהם נתון העסק שיש הוצאות גבוהות מההכנסות, ויכולות להיות לכך סיבות רבות, השאלה האם הדברים הללו מתוכננים מראש, אם הם נקבעו כך בתחילה בתוכנית העסקית. לצורך שמירה על התקציב והוצאה על הדברים שהוחלטו בלבד, קיים יועץ עסקי שיחד עם מנהל העסק יוצר תוכנית עסקית בהתאמה אישית, ובו מוגדר התקציב הראשוני שיש להקדיש לעסק בשלב ההתחלתי ומהו התקציב שיש להוציא במהלך החודש (הוצאות שוטפות).

מדדי ההצלחה כחלק מפתרון ה”איך לנהל עסק”

קיימים מדדי הצלחה נוספים, באמצעותם ניתן למדוד הצלחה של עסק. במידה ואדם המנהל חברה רואה שהעסק שלו אינו מכניס מספיק כסף לדוגמא, צריך לבדוק היכן הכשל. ולכן מומלץ מאוד להיוועץ ביועץ עסקי הבקיא בעולם הניהול העסקי, ובכל הקשור לתחום ייעוץ הפיננסי. היום ניתן לראות הרבה עסקים נפתחים, אך לא כולם מצליחים להחזיק מעמד, ולכן כדי לדעת איך לנהל עסק צריך לפנות למומחים בתחום.

קראו גם את המדריכים הבאים

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד. שמי אורי מחברת MINDED ואני כאן כדי לסייע בכל שאלה.
Powered by