fbpx

פיתוח רשת בזכיינות

פיתוח רשת בזכיינות, הצלחה עסקית

אם אתה בעל עסק מצליח ויש לך מחשבות להרחיב אותו, עומדות בפניך מספר דרכי פעולה. דרך אחת היא הקמת סניפים שיתווספו לעסק שלך. לדרך זו יתרון בולט ומשמעותי: הרווחים מהסניפים האחרים שלך הם. אולם קיימים גם חסרונות לא מעטים: פעולה זו כרוכה בהשקעה כספית גבוהה יחסית ובגיוס מימון לעסקים, בהעסקת עובדים וכו’, וכמובן תמיד קיימים סיכונים בניהול רשת.

אפשרות אחרת היא למכור את הזכיינות שלך ולמעשה ליהנות מהכסף והמוטיבציה של הזכיינים, ובכך תרוויח גם את הרחבת המותג בצורה מהירה יותר. היתרון המשמעותי בזכיינות הוא שהוצאות ההקמה והתפעול של הסניפים האחרים חלות על הזכיין, ומהצד השני בעל הרשת נהנה מהרווחים ומההכנסות. לאפשרות זו קוראים זכיינות. במאמר זה נדון בנושא פיתוח רשת בזכיינות, איך עושים את זה בצורה הטובה והנכונה ביותר, האם כדאי לעשות ולמי זה מתאים.

ייעוץ לרשת זכיינות, פגישה עסקית

רגע לפני שאתה מבצע פיתוח רשת בזכיינות

הדבר הראשון שצריך לעשות רגע לפני שמרחיבים את העסק לשיטה של זכיינות הוא לוודא האם העסק הספציפי בכלל מתאים לשיטה הזו. לא בכל תחום שווה להיכנס לעולם הזכיינות. משום כך חשוב לפנות לחברה מקצועית המציעה שירותים בתחום של פיתוח רשת בזכיינות ולהיוועץ איתה האם שיטה זו מתאימה לבית העסק, וזאת לאחר שבדקה את התחרות בשוק, הביקוש, העלויות וכדומה.

לא כל עסק מתאים לשיטת הזכיינות, ולכן מומלץ לבדוק מס’ דברים קודם לכן:

  • מה רמת הביקוש למוצר?
  • מהי העלות המתאימה לקהל היעד?
  • האם ניתן לפרסם ולשווק את המוצר במדיות השונות?
  • האם מבחינה גאוגרפית נכון להכניס מספר סניפים לרשת?
  • האם הידע ושיטת התפעול יכולה לעבור לגורמים אחרים?
  • האם קיימות בך התכונות הדרושות בכדי להיות מזכה?

אני רוצה לפתח רשת בזכיינות, איך אני עושה את זה?

החלטת לבצע פיתוח רשת בזכיינות? יש לבנות מודל זכיינות ולפתח אותו כך שיענה על הצרכים של העסק שלך. למשל: אפיון התגמולים, בניית תוכנית עסקית, בנייה של תמהיל הדרכה ופיתוח לסניפים וכו’. בהתאם לכך יימצאו זכיינים פוטנציאליים המתאימים לרשת.

רשת זכיינות

בניית מודל עסקי עבור פיתוח רשת בזכיינות

להלן הקריטריונים שיש להגדיר בבניית מודל עסקי עבור פיתוח רשת בזכיינות:

  • עלות זיכיון ראשונית – מהו סכום דמי הזיכיון ואילו שירותים יכלול התשלום?
  • תשלום חודשי שוטף – מהו הסכום עבור התמלוגים החודשיים? ואילו שירותם כלולים בו?
  • עלויות הפרסום – יש להגדיר מראש את הסכום שישלם הזכיין למזכה עבור הוצאות הפרסום והשיווק, כמו כן יש להגדיר תכנית שיווקית.
  • אלמנטים משפטיים שונים, לדוגמא: הסכם זיכיון.
  • ביטוח – חשוב לוודא שקיימים ביטוחים לעסק ולכל סניפיו.

כאשר פונים אל פיתוח רשת בזכיינות המשמעות היא שאתם מאפשרים למישהו אחר להשתמש בשם המותג שלך, להשתמש בשיטות השיווק והתפעול שלכם, אתם מקבלים תשלום חד פעמי או קבוע מהזכיין (תלוי בהחלטה המשותפת שלכם), אינכם משלם על הקמת הסניפים הנוספים, אולם אתם משקיעים לא מעט בהכנת התשתית עבור הקמת רשת מזכה.

יצירת פיילוט ניסיוני והכרת השטח בפועל

תהליך זה של פיתוח רשת זכיינות מצריכה ליצור את הסניף הראשוני כסניף פיילוט כך שיהיה אפשר לשכפל את השיטות העסקיות שלו ובהתאם גם את הצלחתו. ובמידה ואכן יצליח ניתן יהיה להמחיש בדרך הטובה ביותר את ההצלחה לזכיינים פוטנציאליים. לכן חשוב מאוד לתכנן בצורה נכונה הקונספט העסקי והשיווקי ואף הפיננסי, ולוודא שהם אכן ניתנים לשכפול.

לסיכום: המעבר בין עסק אחד לרשת עם מספר סניפים אינו דבר של מה בכך. דרושה לו מומחיות מקצועית לבירור האם בכלל כדאי להיכנס להרפתקה הזאת של פיתוח רשת בזכיינות אם לאו. קיימים יתרונות רבים בשיטה זו אך לצידם גם חסרונות שיש לקחת בחשבון קודם ההחלטה. מומלץ להיוועץ בחברות ייעוץ לזכיינות מקצועיות היודעות את העבודה ויוכלו לספק לעסק שלך את המענה הנכון והמתאים לצרכיו. חברות אלו מציעות גם שירותי פיתוח, שימור ויעוץ אסטרטגי וזאת בשביל שימור התדמית והמוניטין של הרשת וסיוע בהיבטים הרבים של כל עסק.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

פיתוח מוצר

כל מוצר שקיים היום בשוק, החל מגאדג’ט פשוט למטבח ועד לאפליקציית Waze, נולד כרעיון בראשו של אדם.כל המוצרים שאנחנו רוכשים נולדו כתוצר של תהליכי חדשנות

אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית נועדה להתוות לפרטי פרטים את תוכנית השיווק של העסק, כך שידע כיצד להתנהל בכל רגע נתון כדי למקסם רווחים ויגיע לכמה שיותר לקוחות.אם

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?