fbpx

פיתוח עסקי

רוצה להשיג יותר מהעסק שלך? רוצה להתרחב בארץ ובחו”ל? פיתוח עסקי מאפשר לממש את הפוטנציאל ולסייע לך להגיע לתוצאות הרצויות לך. אנו מתמחים בפיתוח עסקי בארץ ובחו”ל ויודעים להתאים את המודל ההתרחבות הנכון לעסק שלך.

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי מאפשר לך לממש את הפוטנציאל העסקי שלך ולהרחיב את הפעילויות, שירותים שלך.
ניתן לפתח את העסק במגוון דרכים ואפשרויות, לכן, נדרש קודם כל להבין מה חשוב לך להשיג מהעסק שלך ועל
בסיס ההחלטה הזו, לקבוע את אסטרטגית הפיתוח העסקי שלך.

איך עושים פיתוח עסקי?

העסק צומח וגדל וברור לך שאפשר לייצר ממנו עוד, אך לא ברור לך כיצד כדאי לפתח את העסק שלך?
ישנם מגוון דרכים של פיתוח עסקי וניתן לשלב בין האופציות השונות אך ניתן לומר כי אלו האופציות התפתחות העיקריות שניתן לשלב ביניהן או לבחור אחת מהן כאסטרטגיה לפיתוח עסקי:

  • הגדלת פעילות בשירותים ומוצרים קיימים.
  • פיתוח מוצרים או שירותים חדשים.
  • הרחבת העסק לפעילויות נוספות ותחומים משיקים.
  • יצירת שירותים לקהלי יעד חדשים.
  • כניסה לשווקים חדשים שעוד לא נכנסת אליהם.
  • פיתוח העסק לרשת.
  • הפיכת העסק לרשת מזכה ולפתח מודל זכיינות.

יש לך עסק מצליח אך לא ברור אם כדאי לשכפל אותו או להגדילו?

נתקלנו בעסקים רבים שהם עסקים מצליחים וטובים שהחליטו לגדול. כחלק מהגדילה הם הרחיבו את השירותים שלהם, נכנסו לשווקים חדשים והתרחבו לסניפים ברחבי הארץ. אך, כמה שנים לתוך הגדילה הזו, הם הבינו שהגדילה היתה מיותרת או לא נכונה והפיתוח הוביל לפגיעה בעסק המצליח שהיה להם. לכן, רגע לפני שמרחיבים את העסק ומחליטים להוסיף שירותים או קהלי יעד או לפתוח סניפים, כדאי לעצור ולחשוב.

  1. מה ידרוש ממני אסטרטגית הפיתוח העסקי מבחינה תפעולית ומבחינה פיננסית?
  2. האם יש לי את היכולות והרצון לבצע את השינויים הנדרשים?
  3. האם הרווחיות הצפויה לי בהרחבה הזו שווה את המאמץ שיידרש כדי לפתח את העסק?
  4. האם יש לי את אורך רוח למקרה שהתוכנית שתכננתי לא תצא לפועל או שיהיו עיכובים בדרך?
  5. האם יש לי דרך לדאוג שהעסק המניב שלי כיום לא יפגע מהמהלך או איך למזער את הפגיעה במקרה של גדילה?
  6. האם זה נכון בשלב שלי כיום לבצע את פיתוח עסקי? יש לי את הפניות, המשאבים והיכולת לקדם את העסק שלי לצעד הבא.

יכול להיות שבשלב הזה, לחלק מהשאלות יש לך תשובה ולחלק לא. ניתן בתהליך ייעוץ עסקי קצר להבין איזו אסטרטגיה של פיתוח עסקי מתאימה לך ומה נכון לעסק שלך והאם בכלל שווה לפתח אותו בשלב זה.

חשוב מאד כשמפתחים את העסק להבין את כל התרחישים האפשריים ולהכין תכנית מסודרת שתיקח בחשבון את השינויים הצפויים ותיתן לך מענה מדויק כדי שהעסק באמת יניב לך הרבה יותר אחרי הפיתוח העסקי.

איך ניתן לדעת מהי הדרך העדיפה שלך לפיתוח העסקי?

דבר ראשון, להבין מה החוזקות של העסק שלך, אילו קהלי יעד כיום רוכשים ממך מוצרים או שירותים ואילו לקוחות הצלחת לשמר לאורך זמן בעסק. האם קהל היעד שפנית אליו עד היום, הוא קהל יעד הנכון והטוב לך להמשך הדרך? האם הגעת ל”תקרת זכוכית” שממנה אי אפשר להניב יותר מאותו קהל או שאותו קהל אוהב את השירותים/ מוצרים של העסק שלך ורוצה עוד וכרגע אין לך עוד לתת.

שאלות אלו, יסייעו לך להבין האם כדאי למקד את הפיתוח העסקי בקהלי היעד הקיימים או ששווה לחשוב על קהלי יעד נוספים שיכולים להניב לך רווחים נוספים ולהגדיל לך את העוגה והרווחיות מהעסק שלך.
הרי , עד כה העסק שלך מניב ורווחי משמע שהוא ייצר לך הכנסה קבועה ויציבה שאפשר להסתמך עליה אבל לא מספיק. יש להבין מה הסיבה לכך?

קהל יעד שגוי – עד היום, הלקוחות שפנית אליהם, היו פחות מדויקים לך או כאלו שמוכנים לשלם פחות כסף ממה שרצית לשירותים/מוצרים שלך. לכן, צריך לחשוב מחדש על אילו קהלי יעד כן מתאימים לשירותים והמוצרים שלך ולייצר את הדרך להגיע אליהם ולייצר לך את הרווחים הרצויים.

תמחור – כשחישבת את המקסימום כסף שניתן להשיג בעסק כפי שהוא היום, האם אפשר להגיע לרווחיות רצויה? לא מעט לקוחות שבאים אלינו, אנו רואים שהתמחור שלהם לא קשור בכלל ליעדים העסקיים. לקוחות שגובים 500 ₪ לשעה, יש להם זמן ל5 לקוחות ביום ורוצים להרוויח מעל 100 אלף ₪, כאשר המקסימום שיצליחו להגיע (ב100% תפוסה) זה ל55 אלף ₪. משמע שהתמחור אינו ריאלי וצריך להבין האם ניתן לשנות אותו או לשנות את סוג השירות כך שנוכל לקבוע מחיר גבוה יותר או מדויק יותר כדי להגיע ליעדים שלך.

קהלי יעד נוספים – עד כה פנית לקהל יעד מסוים וברור לך שישנם קהלי יעד נוספים שיכולים ליהנות מהמוצרים או השירותים שלך. אז צריך לפלח את קהלי היעד הנוספים, להבין מה בדיוק הם מחפשים, אילו מסרים שיווקים נכונים לייצר להם ואיך כדאי לשווק להם (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל, שיווק ישיר, דרך שיתופי פעולה וכד’)

לייצר שירותים משלימים או נוספים – עד כה התמחת בתחומים מצומצמים והבנת שיש לך מה לתרום בתחומים נוספים. אז זו ההזדמנות לחשוב אילו שירותים משלימים העסק שלך יכול להציע ולהבין מה המודל העסקי שנכון לפתח את השירותים האלו. יכול להיות, שנכון לך לייצר שיתוף פעולה עם איש מקצוע בשירות נלווה או שנכון לך, לפתח ליין חדש של מוצרים שיאפשרו לך להגיע לקהל יעד רחב יותר או נוסף.

התרחבות בארץ או בחו”ל – יכול להיות שהשירותים והמוצרים שהעסק מספק היום, זה בדיוק מה שהוא צריך להמשיך לספק, פשוט נדרש להרחיב אותו בארץ ובחו”ל. ניתן לבחון, האם העסק שלך יניב לך רווחים דומים או גבוהים יותר גם בפיתוח שלו לערים נוספות בארץ או לחו”ל.

מה כולל תהליך של פיתוח עסקי?

שלב ראשון – בחינת היתכנות – הבנת המצב הקיים והבנת מהן האופציות להתרחבות העסקית והאם בכלל כדאי לפתח את העסק. בשלב זה, ניתן לדעת האם כדאי בכלל להשקיע משאבים בפיתוח העסקי. במידה והתשובה היא חיובית, עוברים לשלב הבא. שלב בניית המודל העסקי.
שלב שני – בניית המודל העסקי – מהן אופציות ההתפתחות הרצויות ואיך להשיג אותן? הפיתוח העסקי יאפשר לך להבין מהי התכנית הרצויה לך לפיתוח, הוספת שירותים/מוצרים, פתיחת סניפים נוספים, הוספת עובדים, וכד’.
לכל חלק בתכנית, יקבע מה זה ידרוש ממך מבחינה כספית ופיננסית וזה יאפשר לך להבין איך הדרך הכי נכונה לקדם את העסק.
שלב שלישי – ליווי בפיתוח העסקי –
אחרי שנקבע מהן האופציות הרצויות להתפתחות ונקבע יעדים עסקיים מדויקים לתהליך פיתוח עסקי, אנו מלווים כל שלב בדרך. יד ביד, נבנה את התהליכים הנדרשים, נכשיר אותך ונלמד אותך מה שנדרש כדי שתוכל לקדם את העסק שלך בכיוון הרצוי.

היתרונות של פיתוח עסקי

להרוויח יותר מהעסק שלך – ישנם עסקים רבים שהם עסקים טובים, שהם מייצרים רווחים לא רעים אך הם לא ממשים את הפוטנציאל שלהם. תהליך פיתוח עסקי, יאפשר לך לממש את הפוטנציאל של העסק שלך ולהניב ממנו הרבה יותר.
לייעל את העשייה – כחלק מפיתוח העסקי נבנה מנגנוני עבודה שיאפשרו לך לייעל את העבודה, לחסוך בעלויות ולייצר תהליך שירות/ רכישת מוצר טוב יותר ללקוחותיך. כתוצאה מכך, גם נחסוך לך זמן וכסף וגם בכל שירות או מוצר להרוויח הרבה יותר ממה שהרווחת עד כה.
מעסק שתלוי בך לעסק מניב – להפוך מעסק שתלוי כולו בך לעסק שמאפשר לך להניב רווחים גם כשתפקידך הוא לנהל את הדברים מלמעלה.
לפרוץ תקרת זכוכית – עד כה תמיד הצלחת להגיע עד מחזורים מסוימים, אנחנו נעזור לך להבין שאין תקרת זכוכית וניתן בפיתוח העסקי להגיע רחוק, אם רק החלטת שזה הזמן להשקיע ולהרחיב את העסק שלך.
להפיץ את הייחודיות והחוזקות שלך – אנו מאמינים שכל עסק יש לו ייחודיות שתורמת לקהילה ועוזרת לחברה. כך שכשמפתחים את העסק שלך, בעצם מספקים ערך רב ללקוחותיך ובכך אנו דואגים שקהילה והסביבה תקבל הרבה יותר.

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
דרושים

דרושים יועץ עסקי, מנהל מדיה ומשרות נוספות

ייעוץ ארגוני בנתניה

האחריות הכרוכה בניהול של עסק היא גדולה מאוד, ויש משמעות לכל חתיכה בפאזל, מהבעלים, ועד לאחרון העובדים הזוטרים. אין ספק כי יש ניהול עובדים ורמות

ייעוץ ארגוני ברעננה

לא כל עסק יודע לעבוד נכון, ולכן, שווה לכם להיכנס לתהליך של ייעוץ ארגוני ברעננה, שיעזור באופטימיזציה של העסק.

ייעוץ ארגוני בתל אביב

ניהול של ארגון מכל סוג, הוא אינו דבר פשוט כלל וכלל, שכן כל ארגון הוא שונה ומגיע עם האתגרים שלו. יש הרבה מאוד אספקטים הקשורים

ייעוץ ארגוני בחיפה

העיר חיפה לקחה בשנים האחרונות כמה צעדים קדימה מבחינת קידום עסקים ואזורי מסחר. העיר מתפתחת בקצב מסחרר והרבה מאוד חברות וארגונים בוחרים לעבוד בה, לאור

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?