fbpx

מנהיגות, הנעת עובדים ומה שביניהם


מנהיגות, הנעת עובדים ומה שביניהם


כמה מכם חושבים שכדי להיות מנהיג צריך כריזמה? שזה משהו שנולדים איתו? מנהיגות זה או שיש לך או שאין לך?
עכשיו תנסו לחשוב על כל מי שאתם מגדירים כמנהיג, האם נראה לכם שהוא נולד ככה? האם יש לו משהו שלכם אין?

העוסקים בחקר תחום המנהיגות, כבר בחנו זאת מאינספור זויות והתגלית האמיתית היא שמנהיגות, כלל איננה סט של תכונות אשר חלק מה- DNA  שלכם אתו נולדתם.

כפי שניסח זאת בצורה יפה רודולף ג’וליאני:

“מנהיגים לא נולדים, הם מתפתחים”

אז… אם זה לא סט תכונות מולד, אז איך הופכים להיות למנהיגים?
איך אפשר להוביל ולעורר השראה בקרב העובדים שלכם?
איך אפשר להוביל אותם כך שהם ידעו להשיג את המטרה? למקסם את הפוטנציאל שלהם?

מנהיגות היא נושא מאוד מרתק ויש בו מחקרים מדהימים. הנושא הכי חם  בתחום זה הוא “מנהיגות מעוררת השראה”.
אבל מה זה בעצם אומר?
איך בפועל עושים את זה?

להלן ארבעה עקרונות למנהיגות אשר יאפשרו לכם, להניע את העובדים שלכם, להוביל אותם להשגת יעדים והגשמה עצמית:

1. אתגור עובדים

כאשר העובד שלכם נתקל בבעיה. מה אתם עושים?
כשהוא צריך לחשוב על פתרון או דרך להשיג מטרה מסוימת, איך אתם מכוונים אותו?

“מנהיגים הם אלה שגורמים לאנשים ממוצעים לעשות עבודה יוצאת דופן” אלברט אינשטיין

בכדי להניע ולהוביל את העובדים שלכם, אתם צריכים כל הזמן לאתגר אותם.

אל תעלו על המגרש ותשחקו במקומם, למדו אותם איך לשחק!  

בכל פעם שהעובד פונה אליכם בשאלה וברצון שתעזרו לו לעמוד במשימה, תשאלו אותו מספר שאלות:
מה אתה חושב?
מה נראה לך שכדאי לעשות?
איך לדעתך צריך לפעול במקרה הזה?

בצורה הזו, תגבירו את תחושת האמון שלהם בעצמם, אט אט יבינו שהם יכולים לבוא אליכם להתייעץ ולשתף אך הם לגמרי מסוגלים להחליט לבד ולדעת כיצד לפעול.
כך, לא רק שתזכו בעובדים מרוצים ושמחים שמצליחים לפתור את הדילמות בהם נתקלים בכוחות עצמם, אלא גם תוכלו לאפשר להם לפרוס כנפיים ולהשיג את המטרות בצורה יעילה וטובה יותר, וכך לפנות את זמנכם לעשייה משמעותית אחרת.  

2. התאמה והתייחסות אישית לכל עובד

האם אתם יודעים כיצד להתאים את צרכי המשימה לעובדים שלכם?
האם אתם יודעים כיצד לספק לכל עובד את צרכיו ולספק לו את הארגז הכלים המיוחד שהוא זקוק לו לביצוע המשימה?

“חלק ניכר ממנהיגות היא עקביות. כאשר אנשים אותם אתם מנהיגים, יודעים שתעמדו לצידם בימים הטובים וגם בימים הרעים”. רודולף ג’וליאני

אם כל הארגון היה מורכב מאותו אדם, אשר שוכפל מיליון פעם, זה היה קל מאוד לנהל אותו.
הבעיה היא שזה לא היה עוזר לארגון להשיג את מטרותיו. הרי, הסיבה להקמת הארגון היא להשיג מטרות שאיננו מצליחים להשיג לבד.
על כן, השוני בין העובדים והכישורים השונים חיוני כדי לקדם את הארגון להשגת המטרות והגדלת הרווחיות.

השוני לא רק הכרחי אלא גם יש לבטא אותו בעשייה היומיומית. יש לספק לעובדים שלכם כלים מותאמים שיעזרו להם למקסם את הפוטנציאל האישי שלהם, לדאוג שהמיומנויות והכישורים שלהם יבואו לידי ביטוי בכל משימה שאתם קובעים אתם ולדאוג שהצרכים האישיים שלהם מקבלים יחס ראוי.

כך תזכו בעובדים שמרגישים שיש להם אוזן קשבת, עובדים המגשימים עצמם, עובדים אשר מבינים כיצד הם תורמים לארגון ובכך יהיו מאוד מחויבים אליו.

3. מודל לחיקוי ודוגמה אישית

כמה פעמים יצא לכם שאת מה שביקשתם מעובדיכם לעשות, בסופו של דבר, עשיתם בעצמכם?
האם הקריטריונים שבהם אתם מודדים את עובדיכם, הם הקריטריונים שבהם אתם בוחנים את עצמכם?
האם יש לכם דרך ברורה, ערכים ממוקדים וחזון אישי?

“היה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם” מהטמה גנדי

הדברים שאתה לא עושה, אל תצפה מעובדיך לעשות כי הם לא יעשו!
עובדים אוהבים ללכת אחרי אדם עם עקרונות אשר בכל זמן נתון מנסה לקדם את העקרונות שלו והם אלו שמכוונים אותו.
אם יש משהו שאתה מאמין בו, דאג לפעול כל יום באמות מידה הראויים. העובדים שלך יעריכו זאת ויראו אותך כמקור להשראה וירצו גם הם ללכת בדרך שלך – הדרך שהם מאמינים בה כדי להשיג את מטרותיהם.

הרעיון איננו להוביל אותם לעשות את הדברים בדרך שלך, אלא להוביל אותם להאמין שהם יכולים להגשים את המטרות והייעוד שלהם.

4. השראה ומיקוד

האם העובדים שלכם יודעים מהי המטרה לשמה הם פועלים?
האם הם מחוברים למטרה הזו?
איך אתם מציגים את המטרה בפניהם?

“הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד הוא להמציאו” ג’ון סקאלי

על מנת להנהיג את העובדים צריך לייצר להם מטרה ראויה להגשמה. 
יש להציב בפניהם ייעוד אשר ילהיב, ירגש ויעורר בהם רצון להגשימו.
עובדים רוצים לדעת מהי התמונה הגדולה ואיך כל זה קשור אליהם, ובכלל, למה זה טוב?
כשאתם מזכירים להם למה זה חשוב, איך זה תורם ולאן זה מוביל, זה מחבר אותם לעשייה! 
זה מוביל את העובדים שלכם לרצות להגשים את אותו היעד.
העובדים רוצים להרגיש גאות יחידה, הם רוצים לדעת שהם חלק ממשהו גדול.
אתם חייבים לתקשר את זה! תעשו את זה כראוי ותזכו לעובדים ממוקדי מטרה שיעשו הכל כדי להגשים אותה.

 

לסיכום

לא צריך להיוולד מנהיג!
צריך לפעול בכל יום ויומו על פי העקרונות שלכם, לדעת לתקשר אותם בפניי עובדיכם ולאפשר להם את המרחב הפעולה הנדרש, להעניק להם את הכלים המותאמים להם, וזאת למען השגת המטרות הארגוניות.

מנהלים אשר יבחרו לאתגר וללמד את עובדיהם איך לחשוב ולפתור בעיות לבד, יקבלו צוות, היודע להגיב לשינויים תכופים בסביבה ובכך יוכלו להציג את החזון שיתנוסס מעליהם ולהגיד אחריי לעבר המטרה.

 

 רוצים לדעת עוד על איך להנהיג עובדים? צרו קשר ונעזור לכם להנהיג החברה שלכם לעבר מטרותיה.



מעבר לרשימת המאמרים בתחום


מעבר לטיפים ומאמרים ראשי

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
הערכת עובדים בארגון

אחת השיטות הנפוצות ביותר לבדוק את איכות העובדים במקום העבודה, היא ביצוע הערכת עובדים בארגון אשר נותנת קנה מידה ביחס לתפקודו של העובד והאם הוא

התייעלות עסקית

המטרה של כל עסק שנפתח הוא לעבור את השנה הראשונה אשר נחשבת כקשה ביותר ואינה מביאה לרווחיות של העסק ולאחר מכן להתחיל בתהליך של התייצבות

English

Winning Business Consulting for Economic Growth! Strategy and Creativity: We will build with you a detailed and comprehensive business plan that includes data analysis and

ייעוץ עסקי עיצוב

אמנים ומעצבים? המאמר הבא בשבילכם..! במאמר נסביר מהו ייעוץ עסקי עיצוב? כיצד מנהלים נכון עסק בתחום העיצוב? וגם, מהם כללי הברזל שחייבים להכיר.

גיוס הלוואות-קורונה

תן לנו לדאוג לעסק שלך! בדוק זכאותך עכשיו + 0 לקוחות מרוצים 0 % הצלחה בגיוס הלוואות + 0 סה”כ כספים שגוייסו ללקוחותינו השאר פרטים

דברו איתנו
אודות אורי מלר - מנהל חברת MINDED
אורי מלר
אודות עדי איצקין - מנהלת חברת MINDED
עדי איצקין
בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?