fbpx

פיתוח מוצר

פיתוח מוצר

כל מוצר שקיים היום בשוק, החל מגאדג’ט פשוט למטבח ועד לאפליקציית Waze, נולד כרעיון בראשו של אדם.
כל המוצרים שאנחנו רוכשים נולדו כתוצר של תהליכי חדשנות ופיתוח, ולאחר מחשבה והשקעה של צוותים מקצועיים רבים.
עם זאת, חשוב לדעת שהדרך מקונספט למוצר מוגמר, עשויה להיות מורכבת, ומי שבחר לצאת אליה יתקל באתגרים שונים.
כחברה המלווה עסקים מתחילים וחברות ותיקות משלב הרעיון עד להליך פיתוח מוצר, נסייע לכם לבחון את הרעיון החדש, נבחן את הטכנולוגיות התומכות בפיתוח ונסייע להביא את המוצר לקו הייצור ומשם להפצה בפלטפורמות השונות. בכתבה הנוכחית בחרנו לרכז את ששת השלבים החשובים ביותר בפיתוח מוצר חדש:

פיתוח מוצר

בדיקה יסודית – האם המוצר כבר קיים

כחברה מנוסה במגון ענפים עסקיים היינו עדים ללא מעט מקרים בהם בעל הרעיון או העסק, הגיע עם רעיון חדש מבלי לבחון לעומק האם הוא קיים כבר בשוק.
כמה מאכזב היה ליזם לגלות, שבחיפוש פשוט בגוגל הרעיון שלו כבר מופיע…
לכן, השלב הראשון, עוד לפני שפונים לפיתוח המוצר בפועל, הוא לבדוק היטב האם המוצר או הרעיון שלכם קיימים או מוגנים בפטנט.
אנו מזמינים אתכם לענות על השאלות:

  • האם אתם הראשונים להעניק לעולם את הפתרון הזה?
  • אילו פתרונות דומים קיימים בשוק?
  • איזה ערך מוסף יש למוצר שלכם?
  • במידה והמוצר או הרעיון כבר קיימים, עדיין ניתן ליצור פתרון נוסף משלכם, אך חשוב לבדוק באתרי רישום הפטנטים שאתם יוצרים את המוצר מבלי לעבור על חוקי הקניין הרוחני:
  • רשות הפטנטים האמריקאית (USPTO)
  • רשות הפטנטים האירופאית (EPO)
  • ארגון הקניין הרוחני הבינלאומי (WIPO)
  • בדיקת היתכנות המוצר שלכם

כל תהליך פיתוח מוצר מתחיל מרעיון

אתם או כל יזם אחר, התעוררתם בבוקר עם רעיון מבריק לפיתוח מוצר חדש, וכעת השלב הבא הוא לבדוק האם יש או אין היתכנות לפעולות הנדרשות.
נניח שאתם חברת שיווק דיגיטלי, והרעיון שעלה במוחכם הוא ליצור אפליקציה חדשה המיועדת לתווך בין הלקוחות שלכם לקמפיינים הפעילים שלהם (ללא התערבות מצידכם).
נניח שגיליתם שאין מוצר או שירות דומים בשוק, עכשיו מה הלאה?
עכשיו יהיה עליכם לבדוק את ההשלכות של מוצר כזה, לפני שאתם מתחילים להשקיע כסף בשעות פיתוח של מתכנתים.
הנה כמה מן הבדיקות שתוכלו לבצע:

  • כמה מורכב ליצור אפליקציה כזו?
  • איזו הדרכה תצטרכו להעניק למשתמש?
  • האם כדאי להפיץ את האפליקציה לאנשים שאינם לקוחות שלכם?
  • האם יש צורך לקבל אישור מגוגל או פייסבוק כדי להוציא את הנתונים החוצה?

זו רק תחילת הרשימה כמובן, עליכם להרכיב רשימה יותר מפורטת שחובה לבצע לפני שמתחילים לרוץ עם הרעיון.
כחברה מקצועית המלווה עסקים וחברות בתהליכי ייעוץ עסקי, חשוב לומר שהתהליך הזה עשוי לחזור על עצמו כמה פעמים בדרך. בכל פעם שמגיעים למצב בו עלינו להמציא פתרון חדש, מבצעים סיעור מוחות ומעלים פתרונות יצירתיים.
חקר שוק ואפיון המוצר

בשלב זה, יהיה עלינו לבדוק מה הם תנאי השוק, מי קהל היעד שישתמש במוצר או בשירות שלנו, מה יהיו חומרי הגלם (לעיתים אין צורך בחומרי גלם כיוון שהמוצר הוא וירטואלי), ולבדוק מה הן הטכנולוגיות העומדות לרשותכם לשם פיתוחו.
בשלב זה יוגדרו מאפייני המוצר: דרישות הייצור והתפעול, תקנים נוספים חיוניים כמו תקני אבטחה, הנדסת אנוש וכמובן המראה העיצובי של המוצר שלכם.

בסוף תהליך האפיון, נוכל לסייע לכם להפיק מסמך המפרט באופן מלא את כל דרישות האפיון שלכם.
למשל, אם נחזור לדוגמא של האפליקציה, המסמך יסכם את הגדרת המוצר ויפרט על:

  • ממשק המוצר
  • המנגנון
  • הערכת מחיר ומחירים של מוצרים דומים בשוק
  • מה מתבצע בכל שלב בתהליך פיתוח המוצר
  • אילו דרישות מקבלות מענה
  • אילו דרישות יותר מורכבות לפיצוח, ומאלצות את המפתחים להתעמק במחקר כדי להבין כיצד לפתור אותן.

חשוב להדגיש שכמעט לכל בעיה יש פתרון, אך לעיתים פתרונות מסוימים לא יעמדו בתקציב שלכם – יהיו יקרים מאוד מבחינת שעות הפיתוח או ייצור הרכיבים.

תוכנית לבניית מוצר

פיתוח קונספט למוצר החדש

לאחר שערכנו אפיון מדוקדק, ואספנו את המידע החיוני הרלוונטי של המוצר החדש שברצוננו לפתח, כעת יהיה עלינו לבחון את האופציות השונות לפיתוחו.
כעת מגיע הרגע בו המהנדסים, המתכנתים ויתר בעלי המקצוע שאמונים על פיתוח המוצר, מתחילים להזיז את גלגלי המחשבה ולפתח רעיונות תואמים לאפיון שהוגדר.
הם עשויים לחקור אחר רעיונות דומים, קיימים, חופפים, לאתר מוצרי מדף מוכנים שיכולים לסייע במידול המוצר, לערוך סיעור מוחות על המוצר ולבסוף, סוף סוף להתחיל ליצור יש מאין!

בניית אב טיפוס של המוצר החדש

אחד השלבים החשובים והמשמעותיים ביותר בפיתוח מוצר חדש הוא בניית אב טיפוס/מודל.
השלב הנוכחי חיוני כדי להמחיש את הרעיון, ולבחון את המוצר שלכם בשטח על כל היבטיו: התפעולי, הפונקציונלי, הארגונומי, העיצובי, ההנדסי ועוד.
בשלב זה יתבצעו כל “הפינישים” הקטנים כדי להציג לכם, היזמים, אב טיפוס סופי.
לאחר התכנון המפורט, יכינו אנשי המקצוע שרטוטים מדויקים ויתחילו להוציא את המסמכים לספקים בכדי לקבל הצעות מחיר לייצור המוצר החדש.

השלב הסופי – שלב הייצור

הידד! הגענו לשלב הסופי.
ייצור המוצר יחל בבניית תבניות מוצר והכנה והתאמה של פס הייצור.

למרות שמדובר בתהליך שבו השלבים ברורים וקבועים פחות או יותר, חשוב לזכור שהוא דינאמי וישנם גורמים שונים שעשויים להשפיע על הצלחת התהליך בכל אחד מהשלבים.
כתיבת תוכנית עסקית מדויקת ומפורטת ככל הניתן, ייעוץ להשגת משקיעים וצוות מקצועי שילווה אתכם לאורך כל הדרך, כל אלו יוכלו להביא את הרעיון שלכם לכדי מימוש והצלחה.

Minded מתמחה בעיצוב ופיתוח מוצר משלב הרעיון ועד הייצור, תוך יצירת תהליכי עבודה מותאמים אישית לכל לקוח עם זה מיתוג עסקי או אסטרטגיה שיווקית וכן בניית תוכנית סדורה באמצעות מנטור עסקי. אנו מלווים ועוסקים בייעוץ עסקי ליזמים ובעלי חברות לאורך כל הדרך, משלב בניית התוכנית העסקית, דרך גיוס מימון, ניהול תקציב, בדיקת היתכנות עסקית למוצר חדש ועד לשלב הייצור.
נשמח לעמוד לשירותכם!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?