fbpx

איך לתכנן ולנהל עסק מצליח?


איך לתכנן ולנהל עסק מצליח?


אם תשאלו שכיר מה זה להיות עצמאי, כמעט כולם יענו לכם-“החופש לעשות מה שאני רוצה”, האמנם?

אצל הרוב נתפס כי להיות עצמאי, משמע, אתה חופשי לעשות מה שבא לך,  לקום מתי שתרצה, לעבוד מהפיג’מה, להיות הבוס של עצמך ולהחליט מה כיף לך לעשות ומה לא ומתי, ואם בכלל.

בפועל, אם תשאלו עצמאי, רובם יענו לכם שזה לא קל – הבוס הוא הלקוח, אתה מסביב העסק 24/7, ים של משימות במעט זמן, לא משלמים בזמן, אין מי שידאג לך ועוד ועוד.
שילוב של אלו עם הסטטיסטיקה הנוראית אשר מציגה כי רוב העסקים שנפתחים נסגרים תוך זמן קצר, מוביל לשאלה למה בכלל לנסות?

כי יש דרך לעשות את זה נכון. כי אפשר אחרת! לעשות את זה בדרך שלכם ולהצליח!
איך? מיד תגלו.

אם תבחנו ותנתחו ארגונים ועסקים מצליחים, תגלו כמעט תמיד את אותה הנוסחה. כל אחד מהם מתמקד במה שהוא טוב ומשכלל את עצמו לאורך הדרך בהתאם לתנאים והסביבה המשתנה ואף עושים זאת טוב!

 

3 הפרמטרים העיקריים להצלחת העסק הם:

  1. ידע מקצועי מתאים.
  2. ניהול עסק בצורה יעילה ונכונה.
  3. פיתוח עסקי ואישי מתמיד. 

 

כדי שתוכלו להצליח בעסק שלכם, יש לדאוג שיהיו לכם את הכלים המתאימים, בכל אחד מהפרמטרים האלו.

אם תתמקדו רק באחד, ככל הנראה לא תצליחו למקסם את הפוטנציאל העסקי שלכם.

הנה מעט מהעקרונות לניהול עסק מצליח:

1.”נקודת ההתחלה של כל הישג היא תשוקה.”– נפוליאון היל

האם אתם אוהבים את העסק שלכם?
מרגישים שאתם מחויבים אליו?
האם שביזות יום א’ זה מושג שאין לכם מושג מה הוא אומר?
האם כשאתם חושבים על העסק שלכם, אתם מתרגשים, שמחים, נהנים או מרגישים שיש עליכם עול כבד?

אם אחת מהשאלות האלו, נענתה על ידכם בשלילה, עצתי לכם היא לעשות חישוב מסלול מחדש.
אם זה המצב, אתם מוזמנים כבר עכשיו לעזוב את מה שאתם עושים ולעבור הלאה לדבר הבא.

הכול מתחיל בתשוקה, מי שלא רוצה, בטוח לא יצליח.
אם זה לא בוער בתוככם, תמצאו שכמעט כל דבר קטן יכול לשבור אתכם.
גם אלו שרוצים להצליח בשלט רחוק – בטח תופתעו לגלות – רבים הסיכויים כי יכשלו!

אם עניתם על כל השאלות נכונה, אתם במסלול הנכון! תמשיכו לקרוא.

2. “הדרך שבחרתי, ושבחרתי לי למטרתי, איננה הקצרה ביותר וגם לא הנוחה ביותר, ברם, היא הטובה ביותר בשבילי, משום שהיא שלי, משום שהיא משל עצמי.” יאנוש קורצ’אק

כששואלים את רוב בעלי העסקים, מי הם הלקוחות שלכם? התשובה היא לרוב, כולם לקוחותינו.
עכשיו נסו לחשוב, איך אתם משווקים באופן שיתאים לכולם?
אפשר לפנות לכולם?
איך תשווקו את עצמכם?
איזה מסר אתם רוצים להעביר?
האם מסר ללקוחות שהם בעלי משפחות זהה למסר ללקוחות שהם בני נוער?

ככל שתדעו יותר לזקק את קהל הלקוחות שלכם, תהיו יותר ממוקדים, תוכלו טוב יותר לאתר מהו פלח השוק הרלוונטי לכם, למקד את המסרים שלכם לקהל היעד הספציפי הזה עם מסרים התואמים לרצונותיהם וציפיותיהם, בכך תצליחו להגדיל את היקף הלקוחות שלכם ולמקסם את הרווחים שלכם.

ייחודיות קיימת בכל עסק מצליח. כל אחד בחר משהו ייחודי שהוא נותן באופן שונה ללקוח. זה יכול להיות מוצר, שירות, פתרון או כל דבר אחר אשר העסק יכול לספק באופן שונה מהעסקים האחרים.

כולם אומרים כי אין להם ייחודיות – הם מוכרים בדיוק את מה שמתחריהם מוכרים. האמנם?
נסו לערוך סקר קצר בקרב לקוחותיכם, הבינו האם בכל זאת יש איזושהי סיבה לזה שהם דווקא בוחרים בכם כל פעם מחדש שהם רוצים לרכוש מוצר מהמוצרים שאתם מציעים.

אתם תופתעו מהתוצאות. הרוב יחזרו על אותן הסיבות לבחירתם. זו תחילתה של הדרך למצוא את הייחודיות שלכם. טפחו את הייחודיות שלכם ונסו לשכלל ולייעל אותה אף יותר.

3. “מה שמפריד ביו המצליחנים למפסידנים זה איך הם מתמודדים עם שינויים בגורלם.” דונאלד טראמפ

נניח שנכנסתם לאוטו ואתם רוצים לנסוע לכתובת שאינכם מכירים. הדבר הראשון שתעשו זה להפעיל תוכנת ניווט ככל הנראה. רק אחרי שקבעת את היעד, התכנה תדע להכווין אתכם במסלול הטוב ביותר אל עבר היעד שלכם, תעריך כמה זמן זה ייקח ובאיזו דרך לנסוע.

בדיוק אותו הדבר בעסק! רק שבעסק, תוכנת הניווט היא אתם!

הכינו תכנית עסקית מפורטת, הגדירו את ה”כתובת” אליה אתם רוצים שהעסק יגיע, בנו מסלול מיעדים ותחנות בדרך, הגדירו כל יעד בזמן, הקצו משאבים מתאימים לכל אחד מהיעדים והיכונו ל”פקקים”. לא להיבהל אם לא מצליחים תמיד הכל ובזמן.
זה הפקק – עשו תכנון מחדש של היעד וקראו את המפה בצורה נבונה. רק ככה אפשר להתקדם הלאה.

הבנה לאן רוצים להגיע לצד תכנון ובניית מסלול מדויק בדרך ליעד, מביא תוצאות ומביא הצלחות.

4. “כסף הוא כמו דלק בזמן מסע, אתה לא רוצה שהוא יגמר לך באמצע – אבל אתה גם לא עושה סיור תחנות דלק.” טים אוריילי

אין דבר מתסכל יותר מלגלות שנגמר הכסף, הבנקים עושים קשיים ואנחנו אפילו לא באמצע הדרך להשגת מטרותינו.

בניית תכנית עסקית זה נהדר אך אם לא נקצה משאבים נכונים ונתכנן את צעדנו בחוכמה טרם עת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במוקדם או במאוחר, בלי כסף.
מצב זה אמנם יכול להיות רק עיכוב אך לעיתים יכול להיות גם עצירה ואף קושי עצום בהשגת המטרה.

תכננו היטב, פנו לבנק ובחנו את אפשרויותיכם ואל תהססו לקחת הלוואה כי עדיף כשיש מאשר כשאין…

לסיכום

 

קיימים עוד מספר רב של דברים שיש להקפיד עליהם על מנת שנוכל לנהל עסק מצליח. הבאנו במאמר זה מספר עקרונות חשובים ואולי אף החשובים ביותר, בדרך לניהול עסק מצליח. 

הקפידו על בניית תוכנית עסקית מעולה, מציאת הייחודיות העסקית שלכם, חזון, תכנון יעדים ותקציבים מדויק ואתם על המסלול הנכון בדרך לניהול עסק מצליח. 

 

 רוצים לדעת עוד עקרונות חשובים בניהול עסק מצליח? צרו קשר ונעזור לכם להוביל את העסק שלכם לעבר מטרותיכם.



מעבר לרשימת המאמרים בתחום


מעבר לטיפים ומאמרים ראשי

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
דרושים

דרושים יועץ עסקי, מנהל מדיה ומשרות נוספות

ייעוץ ארגוני בנתניה

האחריות הכרוכה בניהול של עסק היא גדולה מאוד, ויש משמעות לכל חתיכה בפאזל, מהבעלים, ועד לאחרון העובדים הזוטרים. אין ספק כי יש ניהול עובדים ורמות

ייעוץ ארגוני ברעננה

לא כל עסק יודע לעבוד נכון, ולכן, שווה לכם להיכנס לתהליך של ייעוץ ארגוני ברעננה, שיעזור באופטימיזציה של העסק.

ייעוץ ארגוני בתל אביב

ניהול של ארגון מכל סוג, הוא אינו דבר פשוט כלל וכלל, שכן כל ארגון הוא שונה ומגיע עם האתגרים שלו. יש הרבה מאוד אספקטים הקשורים

ייעוץ ארגוני בחיפה

העיר חיפה לקחה בשנים האחרונות כמה צעדים קדימה מבחינת קידום עסקים ואזורי מסחר. העיר מתפתחת בקצב מסחרר והרבה מאוד חברות וארגונים בוחרים לעבוד בה, לאור

דברו איתנו
אודות אורי מלר - מנהל חברת MINDED
אורי מלר
אודות עדי איצקין - מנהלת חברת MINDED
עדי איצקין
בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?