fbpx

פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה הינה למעשה מספר פעולות הנדרשות ע"מ להירשם ברשויות המיסים, אך גם דורשת תכנון לשם חיסכון בעלויות וצמצום הוצאות. בקרו במדריך פתיחת עוסק מורשה.
פתיחת עוסק מורשה, מע"מ

מעוניין להקים עסק, אבל עדיין לא יודע איזה סוג עסק עלייך לבחור? במאמר זה נדבר על פתיחת עוסק מורשה. איך הולך התהליך? מהם השלבים? אבל לפני כן נתחיל בהגדרת המושג. מיהו עוסק מורשה? בקצרה, אדם שהחליט להיות עצמאי ונרשם ברשויות המס. מי שמצהיר על העסק שלו כעסק עם מחזור מכירות גדול ולמעשה בלתי מוגבל. מתאים בעיקר לבעלי עסקים קטנים או בינוניים, בעלי מחזור שנתי של מעל 100,000 ₪ (אם כי המספרים הללו משתנים מידי שנה, אך מדובר בשינוי מזערי).

כאן המקום לציין שישנם תחומים שגם אם המחזור השנתי שלהם נמוך מ- 100,000 ₪ הם חייבים להירשם כעוסק מורשה ולא ניתן לרשום אותם כעוסק פטור, לדוגמא: אדריכלים, חוקרים פרטיים, מתווכי מקרקעין וכדומה. מתוקף היותו עוסק מורשה הוא חייב לגבות מהלקוחות שלו מע”מ (מס ערך מוסף) עבור כל עסקה. על עוסק מורשה להעביר את סכום הגבייה לרשות המיסים (בשנת 2019 סכום המע”מ עומד על 17% אותו יש להעביר לרשות המיסים). לקריאה בנושא פתיחת עוסק פטור לחצו כאן.

ומן הצד השני של המטבע, הוא רשאי לקזז את המע”מ ששילם עבור הוצאות הקשורות לעסק. לצורך דרישת תשלום עוסק מורשה צריך להוציא חשבונית מס וכנגדה ישולם הסכום. על עוסק מורשה לדווח לרשויות המע”מ על מחזור העסקאות בעסק שלו, על סכום המע”מ שגבה מן הלקוחות וסכום המע”מ אותו קיזז בהוצאות העסק.

מעמ בכף היד, עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה – איך מתחילים?

שלב ראשון – פתיחת תיק במשרדי מע”מ: יש להגיע פיזית למשרדי מע”מ, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך קחו איתכם: צילום ת”ז, טופס פתיחת עוסק מורשה, אישור ניהול חשבון בנק / צ’ק מבוטל ע”ש בעל העסק, חוזה שכירות של המקום בו פועל העסק (במידה והעבודה היא מהבית והבית הוא שכור יש להציג חוזה שכירות) ותעודה הקשורה להכשרה המקצועית הרלוונטית לתחום העסק. לעתים נדרש להציג בנוסף הסכם התקשרות עם לקוח פוטנציאלי.

כחלק ממילוי טופס הבקשה במשרדי מע”מ יש לציין את המחזור השנתי הצפוי, כאשר במידה והוא מעל מיליון וחצי שקלים בשנה יש לדווח למע”מ פעם בחודש, ואם נמוך מזה יש לדווח פעם בחודשיים. את השלב במשרדי מע”מ תסיימו בקבלת תעודה זמנית של עוסק מורשה, מספר עוסק (מספר ת”ז) ושוברי דיווח זמניים. לאחר מס’ שבועות תקבלו תעודה ושוברים קבועים.

שלב שני – פתיחת תיק במס הכנסה: יש להגיע למשרדי מס הכנסה ולפתוח תיק עוסק מורשה. יש למלא טופס 5329 שהוא דוח פרטים אישיים וכן הצהרה על מקורות הכנסה.

שלב שלישי – פתיחת עוסק מורשה בביטוח לאומי. בביטוח לאומי יש למלא את טופס 6101. בטופס זה, מלבד פרטים אישיים תצטרך לענות אילו עיסוקים היו לך בשנים האחרונות וכמה הכנסת מעיסוקים אלו. בנוסף לכך, תידרש לענות על הדברים שאתה עתיד לבצע עכשיו כעוסק מורשה, כמה שעות עבודה מתוכנן שתעבוד ומהי ההכנסה הצפויה. אלו למעשה השלבים של פתיחת עוסק מורשה.

**מומלץ טרם הגיעך למשרדי הרשויות, לוודא באתרי האינטרנט של המשרדים את שעות הפתיחה, וכן מומלץ לקבוע תור מראש גם כן באתרים אלו וזאת כדי לחסוך זמן המתנה מיותר בתור.

ייעוץ לפתיחת עוסק

לאחר 30 יום לערך תקבלו:

  • מכתב על פתיחת עוסק מורשה ופנקס דיווח חודשי או דו חודשי (כפי שנאמר לעיל, תלוי בהיקף ההכנסות השנתי הצפוי) ממע”מ.
  • מכתב על פתיחת תיק עצמאי ופנקס מקדמות ממס הכנסה.
  • הודעת תשלום ומכתב מביטוח לאומי המפרט כמה תצטרך לשלם כעוסק מורשה.

איך תדעו האם כדאי לפתוח עוסק מורשה / פטור ? או אולי חברה בע”מ?

הדברים אינם ברורים לכל עין, בשביל זה יש אנשי מקצוע שיכולים לסייע לך בקבלת החלטה כזו או אחרת בתחום זה של פתיחת עסק. חשוב לדעת: בסוג של עוסק מורשה, העסק ובעל העסק – אחד הם. כלומר, במידה וישנן תביעות או חובות, קיימות השלכות באופן אישי על בעל העסק וכן על הנכסים הפרטיים שלו. (בשונה מחברה בע”מ למשל, שם קיימת הפרדה בין העסק ובעל העסק, וכאשר קיימת איזשהוא בעיה בחברה היא אינה מושלכת על בעל החברה באופן אישי. קראו הכל בנושא פתיחת חברה בע”מ.

ישנן חברות שתחום ההתמחות שלהן הוא ייעוץ עסקי לפני הקמת עסק ובזמן שהעסק קיים. הם יכולים לסייע לחברות קטנות וגדולות כאחד. פתיחת עוסק מורשה אינו דבר שניתן להקל בו ראש, אם הגעתם להחלטה שאתם מעוניינים לפתוח עסק אל תהיו בזה לבד. אתם צריכים להיות בקיאים בעולם המושגים המקצועי ובכל התהליכים, האפשרויות והשלבים השונים. מלבד העובדה שהוא איש מקצוע המבין ובקיא בעולם זה, הוא גם בסופו של דבר חוסך לך כסף, שכן הוא יודע איזה סוג עסק כדאי לכם לפתוח, היכן תשלמו פחות ובאיזה קונסטלציה משתלם לכם יותר מבחינה כלכלית.

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
דרושים

דרושים יועץ עסקי, מנהל מדיה ומשרות נוספות

ייעוץ ארגוני בנתניה

האחריות הכרוכה בניהול של עסק היא גדולה מאוד, ויש משמעות לכל חתיכה בפאזל, מהבעלים, ועד לאחרון העובדים הזוטרים. אין ספק כי יש ניהול עובדים ורמות

ייעוץ ארגוני ברעננה

לא כל עסק יודע לעבוד נכון, ולכן, שווה לכם להיכנס לתהליך של ייעוץ ארגוני ברעננה, שיעזור באופטימיזציה של העסק.

ייעוץ ארגוני בתל אביב

ניהול של ארגון מכל סוג, הוא אינו דבר פשוט כלל וכלל, שכן כל ארגון הוא שונה ומגיע עם האתגרים שלו. יש הרבה מאוד אספקטים הקשורים

ייעוץ ארגוני בחיפה

העיר חיפה לקחה בשנים האחרונות כמה צעדים קדימה מבחינת קידום עסקים ואזורי מסחר. העיר מתפתחת בקצב מסחרר והרבה מאוד חברות וארגונים בוחרים לעבוד בה, לאור

דברו איתנו
אודות אורי מלר - מנהל חברת MINDED
אורי מלר
אודות עדי איצקין - מנהלת חברת MINDED
עדי איצקין
בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?