fbpx

פתיחת עסק בביטוח לאומי

כחלק מהקמת עסק חדש, חלה חובת פתיחת עסק בביטוח לאומי. במדריך הבא נדריך אתכם כיצד לעשות זאת בצורה נכונה, מה החובות שלכם כעסק וכן, כיצד לצמצם עלויות..!
פתיחת תיק, רשימת תיקים

אתה עצמאי ועומד לקראת פתיחת עסק? עלייך לבצע מספר שלבים בטרם תוכל לשלוח חשבוניות וקבלות, ולקבל תשלום עבור עבודה שביצעת. חשוב מאוד לבצע את הדברים בצורה מסודרת, בכדי לא לפספס אף שלב, כך שהכל ילך כשורה. אחד השלבים החשובים ביותר הוא פתיחת עסק בביטוח לאומי. מבחינת ביטוח לאומי, עובד עצמאי הוא מי שעומד באחד מהתנאים הבאים:

  • עובד בעסק שלו לפחות 20 שעות בשבוע (בממוצע).
  • הכנסות מהעסק אינן עולות על 5,276 ₪ (50% מהשכר הממוצע).
  • עובד בעסק שלו לפחות 12 שעות בשבוע (בממוצע) + הכנסותיו מהעסק שוות או עולות על 1,583 ₪ (15% מהשכר הממוצע).
דיווחי לרשויות ב-15 לחודש

פתיחת עסק בביטוח לאומי וחוות הדיווחים

עצמאי נדרש להירשם במוסד לביטוח לאומי על מנת לדווח על עבודתו כעצמאי, לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות. כמו כן, כאשר אתה רשום בביטוח לאומי, אתה זכאי לקבל גמלאות. פתיחת עסק בביטוח לאומי מצריכה מילוי של טופס דין וחשבון רב שנתי (ניתן למצוא אותו באתר ביטוח לאומי). בטופס זה יש למלא פרטים אישיים של העוסק ופרטים אודות היקף העבודה הצפוי. בהתאם לכך ייקבעו דמי הביטוח. את הטופס יש להגיש לסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום מגורייך, ניתן להגיש גם באמצעות שליחת הטופס בדואר או בפקס. מומלץ לבדוק האם ישנו טופס מקוון.

האם ניתן לדעת מראש מה גובה ההכנסה שעתידה להיות מהעסק?

ביטוח לאומי לוקחים בחשבון שבשלב כה התחלתי, בזמן פתיחת התיק עדיין לא נקבע היקף שעות העבודה וכן ההכנסה, לכן יש להעריך מדויק ככול שניתן. בסופו של דבר, ביטוח לאומי מבטח אותך בהתאם להכנסות עליהן אתה מצהיר, כך שבמידה ותיפגע בעבודה דמי הפגיעה שתקבל יהיו מותאמים להכנסות שהצהרת עליהן. בכל אופן, גם אם ישנם שינויים ברמת ההכנסה, ניתן לשנות את ההצהרה אחת לשלושה חודשים, ובהתאם לשינוי ביטוח לאומי יתקן את המקדמות שעלייך לשלם.

וכן, אל לך לדאוג, היות ובמידה וההכנסות שלך היו נמוכות יותר ממה שהצהרת, ביטוח לאומי יחזיר לך את דמי הביטוח המיותרים ששילמת. אך מן הצד השני, במידה וההכנסות שלך יהיו גבוהות יותר מכמה שהצהרת, תצטרך להשלים את יתרת דמי הביטוח. לאחר שביצעת את פתיחת התיק בביטוח לאומי, תקבל בדואר פנקס הכולל 12 שוברי תשלום – אחד עבור כל חודש.

תמונת אווירה ביטוח לאומי עולמי

את דמי הביטוח הלאומי ניתן לשלם במספר דרכים:

  • פנקס תשלומים, ב- 15 לכל חודש, דרך סניפי בנק הדואר. שים לב, במידה וה15 לחודש יוצא שבת\חג יש לשלם ביום שלאחריהם.
  • תשלום מקוון באתר התשלומים של ביטוח לאומי או במוקד הטלפוני.
  • תשלום באמצעות הטלפון הנייד. בכדי לקבל פרטים נוספים אודות האפשרות הזו היכנסו לאתר של המוסד לביטוח לאומי.
  • הוראת קבע בבנק, ב22 לכל חודש. תשלום בהוראת קבע מקנה את האפשרות לזקוף את התשלום של חודש דצמבר (שמשולם למעשה ב22 לינואר של השנה הבאה) כהוצאה מוכרת ובכך ניתן לנכות אותה מגובה ההכנסה, כך שגובה מס ההכנסה יהיה נמוך יותר לשנה זאת.

חשוב לשים לב לעמידה במועד התשלום. תשלום באיחור גורר קנסות וכן ריביות והצמדה.

סגירת עסק בביטוח לאומי

במידה והעסק שלך נסגר, ביטוח לאומי לא יכול לדעת זאת ללא הודעה ממך. לכן יש לפנות למחלקת הביטוח והגבייה ולהודיע על סגירת העסק. על ההודעה להימסר באמצעות מכתב או טופס דין וחשבון רב שנתי. יש לציין את תאריך הסגירה, וכמובן לצרף אישורים המאמתים את הסגירה, לדוגמא: סגירת תיק במס הכנסה, סגירת תיק במע”מ, חוזה מכירת עסק וכדומה.

ניתן לראות ולהבין שתהליך של פתיחת עסק בביטוח לאומי מחייב ניהול תקין, והבנה של עולם מושגים כלכלי ועסקי, וכן הוא דורש לא מעט בירוקרטיה. עובד עצמאי צריך להשקיע את כל הזמן שלו בעבודה על העסק עצמו, הוא לא יכול להרשות לעצמו ‘לבזבז’ זמן, היות וזמן שווה כסף. וכל זמן שהוא לא עובד לא מייצר הכנסות. לכן קיים פתרון במיוחד עבור עצמאיים, ייעוץ עסקי המספק את הליווי האישי והצמוד לכל התהליך של פתיחת עסק וגם לכל ההתעסקות הבירוקרטית של פתיחת עסק בביטוח לאומי, פתיחת תיקים במע”מ ובמס הכנסה.

ייעוץ עסקי בעת פתיחת עסק בביטוח לאומי

כיצד תדע בשלב התחלתי טרום פתיחת העסק מהן ההכנסות הצפויות לך? גם על כך תוכל להיוועץ עם יועץ עסקי, הבקיא בעולם הפיננסי, ומגיע עם ידע וניסיון בתחום העסקי. יועץ עסקי בונה איתך את התוכנית הכלכלית של העסק, כמה תקציב יידרש בתחילת התהליך, וכמה בהמשך הדרך? מהן ההוצאות הצפויות וגם ידע למנוע ממך להגיע להוצאות לא צפויות, בהתאמה אישית לעסק שלך. יועץ עסקי רואה את התמונה כולה, ויכול לספק לך באמצעות הכלים המקצועיים שלו, עזרה וליווי לכל התהליך של בניית העסק וניהולו.

מאמרים נוספים הקשורים לפתיחת עסק חדש

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
הערכת עובדים בארגון

אחת השיטות הנפוצות ביותר לבדוק את איכות העובדים במקום העבודה, היא ביצוע הערכת עובדים בארגון אשר נותנת קנה מידה ביחס לתפקודו של העובד והאם הוא

התייעלות עסקית

המטרה של כל עסק שנפתח הוא לעבור את השנה הראשונה אשר נחשבת כקשה ביותר ואינה מביאה לרווחיות של העסק ולאחר מכן להתחיל בתהליך של התייצבות

English

Winning Business Consulting for Economic Growth! Strategy and Creativity: We will build with you a detailed and comprehensive business plan that includes data analysis and

ייעוץ עסקי עיצוב

אמנים ומעצבים? המאמר הבא בשבילכם..! במאמר נסביר מהו ייעוץ עסקי עיצוב? כיצד מנהלים נכון עסק בתחום העיצוב? וגם, מהם כללי הברזל שחייבים להכיר.

גיוס הלוואות-קורונה

תן לנו לדאוג לעסק שלך! בדוק זכאותך עכשיו + 0 לקוחות מרוצים 0 % הצלחה בגיוס הלוואות + 0 סה”כ כספים שגוייסו ללקוחותינו השאר פרטים

דברו איתנו
אודות אורי מלר - מנהל חברת MINDED
אורי מלר
אודות עדי איצקין - מנהלת חברת MINDED
עדי איצקין
בקשו שיחה חוזרת
Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?