fbpx

פתיחת עסק בביטוח לאומי

פתיחת תיק, רשימת תיקים

אתה עצמאי ועומד לקראת פתיחת עסק? עלייך לבצע מספר שלבים בטרם תוכל לשלוח חשבוניות וקבלות, ולקבל תשלום עבור עבודה שביצעת. חשוב מאוד לבצע את הדברים בצורה מסודרת, בכדי לא לפספס אף שלב, כך שהכל ילך כשורה. אחד השלבים החשובים ביותר הוא פתיחת עסק בביטוח לאומי. מבחינת ביטוח לאומי, עובד עצמאי הוא מי שעומד באחד מהתנאים הבאים:

  • עובד בעסק שלו לפחות 20 שעות בשבוע (בממוצע).
  • הכנסות מהעסק אינן עולות על 5,276 ₪ (50% מהשכר הממוצע).
  • עובד בעסק שלו לפחות 12 שעות בשבוע (בממוצע) + הכנסותיו מהעסק שוות או עולות על 1,583 ₪ (15% מהשכר הממוצע).
דיווחי לרשויות ב-15 לחודש

פתיחת עסק בביטוח לאומי וחוות הדיווחים

עצמאי נדרש להירשם במוסד לביטוח לאומי על מנת לדווח על עבודתו כעצמאי, לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות. כמו כן, כאשר אתה רשום בביטוח לאומי, אתה זכאי לקבל גמלאות. פתיחת עסק בביטוח לאומי מצריכה מילוי של טופס דין וחשבון רב שנתי (ניתן למצוא אותו באתר ביטוח לאומי). בטופס זה יש למלא פרטים אישיים של העוסק ופרטים אודות היקף העבודה הצפוי. בהתאם לכך ייקבעו דמי הביטוח. את הטופס יש להגיש לסניף ביטוח לאומי הקרוב למקום מגורייך, ניתן להגיש גם באמצעות שליחת הטופס בדואר או בפקס. מומלץ לבדוק האם ישנו טופס מקוון.

האם ניתן לדעת מראש מה גובה ההכנסה שעתידה להיות מהעסק?

ביטוח לאומי לוקחים בחשבון שבשלב כה התחלתי, בזמן פתיחת התיק עדיין לא נקבע היקף שעות העבודה וכן ההכנסה, לכן יש להעריך מדויק ככול שניתן. בסופו של דבר, ביטוח לאומי מבטח אותך בהתאם להכנסות עליהן אתה מצהיר, כך שבמידה ותיפגע בעבודה דמי הפגיעה שתקבל יהיו מותאמים להכנסות שהצהרת עליהן. בכל אופן, גם אם ישנם שינויים ברמת ההכנסה, ניתן לשנות את ההצהרה אחת לשלושה חודשים, ובהתאם לשינוי ביטוח לאומי יתקן את המקדמות שעלייך לשלם.

וכן, אל לך לדאוג, היות ובמידה וההכנסות שלך היו נמוכות יותר ממה שהצהרת, ביטוח לאומי יחזיר לך את דמי הביטוח המיותרים ששילמת. אך מן הצד השני, במידה וההכנסות שלך יהיו גבוהות יותר מכמה שהצהרת, תצטרך להשלים את יתרת דמי הביטוח. לאחר שביצעת את פתיחת התיק בביטוח לאומי, תקבל בדואר פנקס הכולל 12 שוברי תשלום – אחד עבור כל חודש.

תמונת אווירה ביטוח לאומי עולמי

את דמי הביטוח הלאומי ניתן לשלם במספר דרכים:

  • פנקס תשלומים, ב- 15 לכל חודש, דרך סניפי בנק הדואר. שים לב, במידה וה15 לחודש יוצא שבת\חג יש לשלם ביום שלאחריהם.
  • תשלום מקוון באתר התשלומים של ביטוח לאומי או במוקד הטלפוני.
  • תשלום באמצעות הטלפון הנייד. בכדי לקבל פרטים נוספים אודות האפשרות הזו היכנסו לאתר של המוסד לביטוח לאומי.
  • הוראת קבע בבנק, ב22 לכל חודש. תשלום בהוראת קבע מקנה את האפשרות לזקוף את התשלום של חודש דצמבר (שמשולם למעשה ב22 לינואר של השנה הבאה) כהוצאה מוכרת ובכך ניתן לנכות אותה מגובה ההכנסה, כך שגובה מס ההכנסה יהיה נמוך יותר לשנה זאת.

חשוב לשים לב לעמידה במועד התשלום. תשלום באיחור גורר קנסות וכן ריביות והצמדה.

סגירת עסק בביטוח לאומי

במידה והעסק שלך נסגר, ביטוח לאומי לא יכול לדעת זאת ללא הודעה ממך. לכן יש לפנות למחלקת הביטוח והגבייה ולהודיע על סגירת העסק. על ההודעה להימסר באמצעות מכתב או טופס דין וחשבון רב שנתי. יש לציין את תאריך הסגירה, וכמובן לצרף אישורים המאמתים את הסגירה, לדוגמא: סגירת תיק במס הכנסה, סגירת תיק במע”מ, חוזה מכירת עסק וכדומה.

ניתן לראות ולהבין שתהליך של פתיחת עסק בביטוח לאומי מחייב ניהול תקין, והבנה של עולם מושגים כלכלי ועסקי, וכן הוא דורש לא מעט בירוקרטיה. עובד עצמאי צריך להשקיע את כל הזמן שלו בעבודה על העסק עצמו, הוא לא יכול להרשות לעצמו ‘לבזבז’ זמן, היות וזמן שווה כסף. וכל זמן שהוא לא עובד לא מייצר הכנסות. לכן קיים פתרון במיוחד עבור עצמאיים, ייעוץ עסקי המספק את הליווי האישי והצמוד לכל התהליך של פתיחת עסק וגם לכל ההתעסקות הבירוקרטית של פתיחת עסק בביטוח לאומי, פתיחת תיקים במע”מ ובמס הכנסה.

ייעוץ עסקי בעת פתיחת עסק בביטוח לאומי

כיצד תדע בשלב התחלתי טרום פתיחת העסק מהן ההכנסות הצפויות לך? גם על כך תוכל להיוועץ עם יועץ עסקי, הבקיא בעולם הפיננסי, ומגיע עם ידע וניסיון בתחום העסקי. יועץ עסקי בונה איתך את התוכנית הכלכלית של העסק, כמה תקציב יידרש בתחילת התהליך, וכמה בהמשך הדרך? מהן ההוצאות הצפויות וגם ידע למנוע ממך להגיע להוצאות לא צפויות, בהתאמה אישית לעסק שלך. יועץ עסקי רואה את התמונה כולה, ויכול לספק לך באמצעות הכלים המקצועיים שלו, עזרה וליווי לכל התהליך של בניית העסק וניהולו.

מאמרים נוספים הקשורים לפתיחת עסק חדש

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ניהול ההוצאות בעסק

כל בעל עסק חייב לדעת בכל רגע נתון אם העסק שלו מרוויח או מפסיד.ניהול ההוצאות בעסק באופן תקין יסייע לבעל העסק לתכנן קדימה את פעולות

ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

ניהול משברים

כל בעל עסק גדול כקטן יודע, שגם בעסק מצליח ומשגשג, עשויים להתרחש משברים.אף אחד מאיתנו אינו חסין נגדם, השאלה הנשאלת ניהול משברים – כיצד מתמודדים?איך

ניהול משימות

בתחרות הרבה המצויה כיום בין עסקים, אין ספק שללא ניהול נכון של משימות ושל זמן קשה מאוד לשרוד ולהצליח.צוות המומחים של חברת מיינדד ייעוץ עסקי,

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא

Call Now Button
התחלת שיחה
1
היי, נעים מאוד, שמי עדי.
במה אוכל לעזור?